برگزاری آزمون ارتقای دستیاران در دانشگاه علوم پزشکی ایران

نخستین آزمون ارتقا دستیاران دانشگاه علوم پزشکی ایران بعد از احیای مجدد دانشگاه ، در 23 رشته دستیاری با حضور 830 نفر از رزیدنتها، 13 تیرماه در دانشکده پزشکی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش   گروه علمي  باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛ آزمون ارتقا دستیاران دانشگاه علوم پزشکی ایرانهمزمان با آزمون ارتقای دستیاران دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشوربا حضور مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از اساتید گروههای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آزمون ارتقا دستیاران یکی از بزرگترین آزمونهای وزارت بهداشت است که همه ساله در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می شود و دستیاران برای رفتن به سال بالاتر باید در این آزمون شرکت کنند.

وی گفت: در این دوره حدود یازده هزار نفر دستیار در آزمون ارتقای دستیاری سراسر کشور شرکت کرده اند و نتایج آزمون نیز ظرف سه تا چهار روز آینده به صورت نهایی توسط وزارت بهداشت اعلام می شود.

براساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برگزاری آزمون ارتقا دستیاران در کمال نظم، انضباط و امنیت، گفت: جا دارد در این فرصت مغتنم از تلاش بی دریغ اعضای هیات علمی و گروههای آموزشی برگزار کننده آزمون در دانشکده پزشکی تشکر ویژه داشته باشیم که این آزمون را بدون کوچکترین مشکلی برگزار کردند.

دکتر اعتمادیان با آرزوی توفیق برای همه همکاران در دانشگاههای علوم پزشکی کشور، افزود: با برخی از دستیاران که صحبت کردم از سوالات و نحوه برگزاری کاملاً رضایت داشتند و برگزاری آزمون را در شرایط استاندارد دانستند.

برپایه این گزارش، رئيس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ايران گفت: برگزاری اینگونه آزمونها نمادی از آموزش عالی در کشور است که ظرفیت ها و توان آموزشی موجود در دانشگاه و قدرت فراگیری دستیاران مورد بررسی، سنجش و پایش قرار می گیرد.

دکتر غلامرضا شاه حسينی در ادامه افزود: این آزمون به نظر من نشانگر توانمندیها و فعالیتهایی است که در دانشگاه ایران وجود دارد و در نهایت وضعیت این دانشگاه را تثبیت می کند چرا که در گذشته هم بزرگترین آزمونها در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شد.

وی تصریح کرد: بعد از احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران "در این مدت کوتاه" بیشترین آزمونهای ملی و سراسری وزارت بهداشت در این دانشگاه برگزار شده است.

وی گفت: تیم برگزاری آزمون دانشگاه علوم پزشکی ایران تیم فوق العاده حرفه ای است و با تبحر بسیار به برگزاری آزمونها می پردازد که امیدواریم مسئولین وزارت بهداشت به ما کمک کنند تا در آینده نزدیک بتوانیم به عنوان مرکز ملی آزمون علوم پزشکی در خدمت کشور و نظام سلامت باشیم.

وی ادامه داد: این آزمون از جهات بیشماری متفاوت با آزمونهای سال گذشته است، در این آزمون اساتید دانشگاه ایران بصورت مستقل طراحی سوال کردند و به برگزاری آزمون پرداختند که این به عنوان یک قدم بسیار مهم از نظر وزارت بهداشت و دانشگاه تلقی می شود و دیگر اینکه برگزاری آزمون در این سطح و تعداد زیادی دستیار مهارت بسیاری می خواهد که این اتفاق را ما در بین اساتید این دانشگاه شاهد هستیم . اغلب کسانی که در این آزمون طرح سوال کردند عضو بوردهای علمی کشور هستند و جزء طراحان حرفه ای سوالهای بورد به حساب می آیند و این اتفاق بزرگ در جهت اعتلای، رشد و تعالی دانشگاه نقش به سزایی خواهد داشت.

برچسب ها: آزمون ، دانشگاه ، علوم ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار