در هفته آينده صورت مي‌گيرد

جلسه هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها براي بررسي شكايات واصله از هيات‌هاي عالي استانها

رئيس هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در مجلس، از جلسه هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا به منظور بررسي شكايات واصله از هيات‌هاي عالي استانها در هفته آينده خبر داد.

"محمدجواد كوليوند" نماينده مردم كرج در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین اخبار از شکایات رسیده به هیات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامي شهر و روستا، اظهار داشت: تا روز گذشته گزارشات و شكايت‌هايي از شهر گرمدره استان البرز و يكي از شهرهاي استان‌ اصفهان مبني بر درخواست بررسی ابطال نتايج انتخابات شوراها در اين حوزه‌هاي انتخابيه به هیات مرکزی ارسال شده كه اين هيات تاكنون شكايت‌هاي واصله را بررسي نكرده است.

وي در ادامه افزود: برای ابطال نتايج انتخابات حوزه‌ای، درخواست ابطال ابتدا در هیات نظارت استان بررسي و سپس نتيجه به هیات نظارت مرکزی ارسال مي‌شود و اگر نیاز به ابطال رای فرد یا شعبه یا حوزه‌ای در انتخابات شوراها باشد، هیات مرکزی باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند كه درباره اين موارد نيز هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها با تشكيل جلسه‌اي در هفته آينده در اين‌باره تصميم‌گيري خواهد كرد.

رئيس هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در مجلس در ادامه با بيان اينكه از مابقي استانها هنوز گزارشي به هيات مركزي نرسيده است، به تشريح تخلفات در حوزه انتخابيه شهر گرمدره پرداخت و اظهار داشت: تعداد واجدان رای‌دهنده در شهر گرمدره، هفت‌هزارنفر بوده ولی تعداد رای اخذ شده حدود ۱۳هزار رای بود كه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پس از ۱۷تیر در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

كوليوند ادامه داد: اگر مستندات ارائه شده متقن باشد نتيجه انتخابات ابطال و اگر مستندات متقن نباشد بررسي مجدد نتيجه انتخابات در دستور كار قرار خواهد گرفت.

وي در ادامه اظهار داشت: در حال‌حاضر نيز هیات‌های عالی نظارت استان‌ها در انتخابات شوراها در حال بررسی صحت آرای اعلام‌شده هستند و با اتمام مهلت قانونی 15روزه استان‌ها باید تا 17تیر این رسیدگی‌ها به پایان برسد و پس از آن بررسی نتایج در هیات نظارت مرکزی آغاز می‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، شورا ، شکایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار