تجارت الکترونیک رشد نسبی داشته است

با توجه به جایگاهی که سایر کشورهای منطقه در تجارت الکترونیکی دارند کشور ما رشد نسبی داشته و نیازمند توسعه این نوع تجارت است.

امیر مسعود عطایی مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت صنعت و معدن و تجارت با اشاره به اینکه جایگاه بالایی را در فناوری اطلاعات کسب نکردیم به خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران گفت: در مقایسه با کشورهای در حال توسعه در نظر گرفتن و شاخص هایی مانند ضریب نفوذ تلفن همراه، ضریب نفوذ اینترنت و میزان بهره وری کاربران در پردازش ها و استفاده از تراکنش های الکترونیکی در حوزه بانکداری الکترونیک رتبه ای که در جهان اسلام مطلوب نبوده و نیازمند توسعه هستیم.

وی افزود: همکاری وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات با معاونت توسعه فناوری اطلاعات در وزارت صنعت و معدن و تجارت رشد نسبی تجارت الکترونیک در کشور شد.

وی با اشاره به ایجاد امضای الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی اذعان داشت: با وجود گسترش امضای الکترونیکی و جایگزینی آن با امضای سنتی و اشتیاق سازمان ها و وزارت خانه ها برای انجام امور خود بر بستر اینترنت و یا شبکه های داخلی همچنان در مباحث زیر ساختی دارای کاستی ها و نواقصی هستیم که باید در دولت جدید توجه ویژه ای به این مسائل شود./ع2
برچسب ها: الکترونیک ، تجارت ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.