آمادگی کامل وزارت بهداشت برای اجرای طرح پزشک خانواده

بودجه طرح پزشک خانواده در وزارت بهداشت وجود دارد و این وزارتخانه آمادگی کامل برای اجرای این طرح در سراسر کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ هفتاد و هشتمین نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دكتر طريقت منفرد، وزیر بهداشت طب را همانند درختی تنومند تمثیل نموده که طب عمومی به مصداق بدنه و تخصص ها شاخ و برگ آن می باشد که در صورت تضعیف بدنه این درخت تنومند تبدیل به بوته خواهد شد.

 دکتر طریقت منفرد در ادامه افزود: طرح پزشک خانواده که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب گردید و در برنامه پنجم توسعه بر آن تاکید زیادی گشته نیازمند 40 هزار پزشک عمومی و اختصاص بودجه 2 هزار میلیارد تومانی بوده است که هم اکنون این امر تحقق پذیرفته است.

وي در ادامه پیشنهاد تشکیل کار گروهی متشکل از 5 دانشگاه تیپ یک و سه دانشگاه تیپ دو برای اجرای راهکار عملیاتی طرح پزشک خانواده را دادند که به تصویب جلسه رسید.

وی همچنین افزود: هم اکنون بودجه پزشک خانواده که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد در وزارت بهداشت وجود دارد که این بودجه از میزان پرداخت کلیه بیمه ها به پزشکان بیشتر می باشد و لذا برای پرداخت سهم پزشکان وزارت بهداشت هیچ گونه کمبودی دارا نمی باشد.

وي افزود: پزشک خانواده  طرحی جامع است که در  سایر کشورهای پیشرفته حدود 40 سال پیش اجرا شد این طرح ممکن است دارای نقایص و کمبودهایی باشد اما به لحاظ عملی طرحی جامع و پویا است و باید در تمامی دوران ها نسبت به رفع نقایص و معایب آن اقدام کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده هم اکنون سامانه ای توسط وزارت بهداشت طراحی و اجرا شده که از کلیه متقاضیان این طرح درخواست داریم تا به سامانه 1590 مراجعه و نسبت به ثبت نام خود و خانواده اقدام کنند در ادامه  طرح با تشکیل پرونده و انتخاب پزشک عمومی و مراجعه به آن و تشکیل پرونده الکترونیکی در سامانه نسبت به انجام مراحل بعدی درمان در صورت لزوم اقدام خواهد شد.

وی افزود: با همکاری دولت از سیستم سامانه پرداخت یارانه برای اجرای این طرح کمک گرفته و تمامی پرداخت ها به پزشکان توسط این سامانه صورت خواهد گرفت.

وي علت اجرای این طرح را در این برهه از زمان تخصیص بودجه اعلام نموده و لذا عمل کردن به آن را تکلیف شرعی و قانونی بر ای خود و همکارانشان اعلام نمود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار