در نامه‌اي به شمقدري صورت گرفت؛

دستور احمدي‌نژاد براي بازگشايي هر چه سريع‌تر خانه سينما

رئيس‌جمهور با تاکيد بر لزوم بازگشايي خانه سينما گفت: اين نهاد بايد غيردولتي باشد و بماند و مراقبت شود به هر دليلي اين نهاد با اهميت تعطيل نشده و جامعه هنري از مزاياي وجود آن بي‌بهره نشوند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در نامه‌اي در خصوص بازگشايي خانه سينما خطاب به رئيس سازمان سينمايي کشور تاکيد کرد: وجود يک نهاد صنفي مانند خانه سينما براي هم‌افزايي توان سينماي ايران و رسيدگي به مشکلات و موانع ضروري و طبيعي است که اين نهاد بايد غيردولتي باشد و بماند و مراقبت شود به هر دليلي اين نهاد با اهميت تعطيل نشده و جامعه هنري از مزاياي وجود آن بي‌بهره نشوند.
 
متن دستور رئيس‌جمهور که در هامش نامه مسعود جعفري جوزاني مبني بر "ارائه گزارش بازگشايي خانه سينما" نگاشته شده است، به شرح زير است:
 
 
باسمه تعالي
 
جناب آقاي شمقدري
 
ضمن تشکر از تلاش نمايندگان خانه سينما با آن معاونت و اين جانب در ايجاد تفاهم براي بازگشايي هر چه سريعتر خانه سينما، اميدوارم اين اقدام گام مثبتي در ايجاد فرصت‌هاي بهتر و برتر براي صنعت سينماي ايران باشد.
 
امروز اهميت صنعت شگرف سينما در نشر ارزشهاي الهي- انساني و آرمانهاي بلند انقلاب بر کسي پوشيده نيست. بايد جايگاه شناخته شده سينماي ايران در جهان با تلاش مشترک اهالي سينما در سطح شايسته ملت بزرگ ارتقاء يابد. همه سينماگران با هر سليقه و گرايش سياسي همدل و متحد براي اعتلاي فرهنگ متعالي اسلامي و ايراني اين سرزمين نوراني تلاش نمايند. از ديگر موارد ضروري، لزوم رسيدگي به مشکلات صنفي هنرمندان و گشودن گره‌هاي فني و حرفه‌اي صنعت سينما از طريق مشارکت جمعي هنرمندان به ويژه افراد با تجربه و صاحبنظران علمي و فني است. وجود يک نهاد صنفي مانند خانه سينما براي هم افزايي توان سينماي ايران و رسيدگي به مشکلات و موانع، ضروري است و طبيعي است که اين نهاد بايد غيردولتي باشد و بماند و مراقبت شود به هر دليلي اين نهاد با اهميت تعطيل نشده و جامعه هنري از مزاياي وجود آن بي‌بهره نشوند. انتظار دارم با همکاري جدي و گسترده حوزه سينمايي دولت و خانه سينما محصولات برتر سينمايي بيشتري توليد شود و شاهد حضور موثرتر سينماي ايران در عرصه‌هاي جهاني باشيم.
 
از همه هنرمندان و خانواده بزرگ سينما که عليرغم برخي مضايق با عشق به ايران و فرهنگ الهي اين سرزمين در خدمت تعالي فرهنگي و اعتلاي نام و رسم ملت ايران هستند تشکر مي‌نمايم و از خداوند منان براي همگان سلامت و موفقيت مسئلت دارم.
 
محمود احمدي‌نژاد
رئيس‌جمهوري اسلامي ايران
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار