اصفهان/

شجره طیبه صالحین بهترین بستر تربیت مدیران آینده کشور است

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان گفت: شجره طیبه صالحین بهترین بستر تربیت مدیران آینده کشور است.

جواد نائینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: شجره طیبه صالحین اقدامی محوری، عمده و اساسی رده های نیروی مقاومت بسیج در راستای ارتقای سطح کیفی ، معنوی و بصیرت بسیجیان زمینه ساز تربیت و پرورش نیروهای متعهد و مکتبی در عرصه های اجرایی است تا بتوانند پاسخگوی نیازهای فرهنگی، اجتماعی وسیاسی روز جامعه و نظام اسلامی باشند.

وی با اشاره به لزوم حضور تمام افراد حوزه های اقشار مختلف بسیجی در حلقه های صالحین افزود:تعالی معنوی توام با رشد آگاهانه ایمان و بصیرت بسیجیان، تعلیم و تربیت مدیران و مربیان شایسته و کارآمد در عرصه های مختلف تربیتی و فرهنگی ، تقویت باورهای دینی و توسعه اخلاق و رفتارهای اسلامی در میان آحاد بسیجیان از اهداف تشکیل شجره طیبه صالحین است.

به گفته وی، در طرح دائمی شجره طیبه صالحین حلقه های تربیتی به تعداد 15 تا 20 نفر عضو با حضور یک مربی و سرگروه تشکیل می شود که در آن مربی در یک فضای دوستانه و صمیمی پاسخگوی سوالات دریافتی می شود و ضمن برقراری یک ارتباط عاطفی و معنوی کارهای تربینی حلقه را دنبال می کند.

نائینی تصریح کرد: روند اجرای برنامه های در حلقه ها در پایگاه‌های بسیج به دو صورت پرسش و پاسخ و برگزاری جلسات قرآن و عترت در قالب نشست‌هایی صمیمی با موضوعات متنوع یادمان شهدا، پاسخ به سؤالات در حوزه‌های اعتقادی ، آسیب‌شناسی و پاسخگویی به شبهاتاست.

به گفته وی، شورایسایبری بسیج برای پاسخگوی به شبهات جوانان همچنین اقدام به سازماندهی وبلاگ‌ها و سایت‌هایی در فضای مجازی کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان با تاکید بر اینکه شجره طیبه صالحین با تمام ظرافت های آن مهمترین ماموریت فرهنگی معنوی سپاه است افزود: شجره طیبه صالحین در مرحله اول آن به منظور تقویت ایمان و معرفت بسیجیان در پایگاه های بسیج، پرورش استعدادهای جوان،تربیت نیروی کادر در عرصه های مختلف در پایگاه های مساجد و محلات از طریق سه عنصر اصلی امام جماعت مسجد، فرمانده پایگاه و مربیان تربیتی برای بسیجیان به اجرا در می آید و پس از اصلاح و بازنگری و تطبیق با وضعیت اقشار در آن مجموعه ها به تدریج پیاده سازی می شود.

نائینی در ادامه در خصوص وضعیت شجره طیبه صالحین در دارالمومنین کاشان پیشگامی کاشان این شهرستان از ابتدای اجرای این طرح در کشور را تاکید کرد و گفت: کاشان شهرستان موفق در برنامه های شجره طیبه صالحین در سال گذشته و سه ماههنخست سال جاری شناخته شده است.

وی تشکیل و فعالیت حلقه‌های صالحین در 130 پایگاه مقاومت بسیج و گردان‌های عاشورا و الزهرا کاشان را یادآورشد و گفت: با کار مداوم سه ساله و برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی مربیان در کاشان و مشهد یک‌هزار حلقه صالحین در این شهرستان تشکیل شده است.

به گفته وی، برنامه ریزی حلقه های صالحین در کاشان حتی برای کانون های بسیجی اقشار مختلف اعم از نیروهای بسیجی ادارات، کارخانجات، دانشگاهیان، حوزویان، پزشکان، مهندسان، فرهنگیان،هنرمندان و اصحاب شعر، مداحان و 25 هزار رزمنده کاشانی به عنوان پیشکسوت جهاد و شهادت دوران دفاع مقدس در این شهرستان نیز انجام شده و حلقه ها در حال تشکیل است./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، شجره ، طیبه ، صالحین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.