پرداخت وام ازدواج از سر گرفته شد؛

مشکل بانک مرکزي با ثبت احوال به جوانان صدمه نخواهد زد/بدهی بانک مرکزی دلیل قطع پرداخت وام ازدواج

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده ورزش و جوانان گفت: بدهی بانک مرکزی به وب سرویس استعلام اطلاعات زوجین دلیل قطع پرداخت وام ازدواج بود.

مسعود امینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص عدم پرداخت وام ازدواج در چند روز گذشته گفت: طی صحبتی که با مسئولین ثبت احوال داشتیم اعلام کردند در سال 89 در قانون بودجه آمده ، کسانی که از وب سرویس اطلاعات زوجینی که وام می خواهند استعلام می کنند باید هزینه پرداخت کنند و از سال 90 نیز این امر شامل تمامی مراکز دولتی و خصوصی شده است .

وی ادامه داد:طی اختلاف سازمان ثبت احوال و بانک مرکزی، مسئولین بانک مرکزی خود را مشمول این امر ندانسته و به همین دلیل در هفته گذشته وب سرویس قطع شده بود و سازمان ثبت احوال خواهان پرداخت بدهی از سوی بانک مرکزی بود .

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: هم اکنون سامانه از امروز باز شده و لازم بانک مرکزی مستندات خود را در خصوص پرداخت هزینه وب سرویس ارائه دهد تا اختلاف به وجود بین سازمان ثبت احوال و بانک مرکزی بر طرف شود.

**مشکل بانک مرکزي با ثبت احوال به جوانان صدمه نخواهد زد

پارسايي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه مشکلات پيش روي سازمان ثبت احوال و بانک مرکزي، هيچ گونه ضرري به جوان وارد نخواهد کرد، گفت: در حال حاضر مشکلاتي بين بانک مرکزي و سازمان ثبت احوال کشور وجود داشته است که مشکلات با جلسات متعدد مورد بررسي قرار گرفته و برطرف شده است.

رئيس مرکز فناوري اطلاعات و آمار جمعيتي سازمان ثبت احوال کشور تاکيد کرد: سازمان ثبت احوال کشور با بيش از 100 دستگاه دولتي و خصوصي ارتباط مستقيم دارد که يکي از آن دستگاه بانک مرکزي است.

به گفته‌ پارسايي چنانچه در آينده نيز بازهم مشکلاتي با بانک مرکزي به وجود بيايد، بازهم جوانان و هموطنان مطمئا باشند که هيچ گونه ضرر و خسارتي به آنان وارد نخواهد شد.
 
اين مقام مسئول سازمان ثبت احوال کشور خاطر نشان کرد: مشکلات وام ازدواج نيز به تبع برطرف شدن مشکلات بانک مرکزي با سازمان ثبت احوال کشور برطرف شده است./ف
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار