عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بدهی بیمه ها کمر بیمارستانهای دولتی را شکسته است/ بیمارستانهای دولتی بودجه کافی ندارند

عدم پرداخت به موقع معوقات بیمه ای شرایط بسیار سخت و پر تنشی را برای بیمارستانهای دولتی بوجود آورده است به گونه ای که پزشکان متخصص دیگر حاضر به کار در بیمارستان های دولتی نیستند.

دکتر شهلا میرگلوبیات، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: روز به روز شرایط در بیمارستان های دولتی سخت تر می شود به گونه ای که حتی بودجه ای هم که از سوی وزارت بهداشت و درمان در اختیار بیمارستان های دولتی قرار می گیرد بسیار ناکافی است.

وی تصریح کرد: عدم پرداخت به موقع معوقات بیمه ای موجب شده است که بسیاری از بیمارستان های دولتی نتوانند مشکلات مالی خود را برطرف سازند.

وی با بیان اینکه هزینه هایی همچون نوسازی و تهیه تجهیزات پزشکی نیز از دیگر مشکلات بیمارستان های دولتی است خاطر نشان کرد: به گونه ای که بیمارستان ها به حدی مشکلات کمبود بودجه دارند که حتی کارانه و اضافه کاری پرسنل خود را نیز با تأخیر یک ساله پرداخت می کنند.

وی یادآور شد: بی توجهی به مشکلات بیمارستان های دولتی پزشکان را به کار در این بیمارستان ها دلسرد کرده است و اگر این شرایط برطرف نشود حوزه سلامت خسارات جبران ناپذیری خواهد دید./ح

برچسب ها: بیمه ، بمیارستان ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار