مشهد/

عزت نفس در کاهش استرس موثر است

کارشناس ارشد روانشناسی گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: افزایش خودباوری یا عزت نفس سبب می‌شود فرد خطاهای خود را بزرگ و فاجعه‌آمیز جلوه ندهد که در کاهش استرس موثر است.

سمیرا سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: استرس یکی از بیماری‌های است که مربوط به قشر خاص نمی‌شود و برای مقابله سازگارانه با آن باید مواردی را در نظر گرفت.

وی بیان داشت: افراد کمال‌گرا از خودباوری اندکی برخوردار هستند، رسیدن به هدف تنها بر استرس‌های‌شان می‌افزاید و بهترین راه حل برای این افراد، مدیریت زمان است.

کارشناس ارشد روانشناسی گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: برقراری ارتباط با افرادی که در زندگی خود موفق هستند و رسم و قاعده‌ای برای زندگی مقرر کردن از دیگر عوامل کاهش استرس است.

سلیمانی اظهار داشت: وقتی انسان ارتباط روحی و معنوی بين خود و خدا برقرار کند، به آرامش عميق همراه با خشنودی می‌رسد و از هرگونه ياس و فشار روانی رها می‌شود.

وی عنوان کرد: نور، رنگ و سر و صدا عناصری هستند که بر حواس انسان اثر گذاشته و می‌توانند فشار آفرین بوده و یا برعکس کاهنده استرس باشند.

کارشناس ارشد روانشناسی گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: داشتن گذشت، تحمل عقاید دیگران، پرهیز از چشم و هم چشمی‌های بی‌جا و غیر ضروری، ورزش و شناختن محدویت‌ها و ضعف‌ها از عوامل تاثیرگذار بر کاهش استرس است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشیم كه ما هرگز نمی‌توانیم كامل و بی‌نقص باشیم پس برای خود اهدافی تعیین كنیم كهدست‌یافتنی و قابل دستیابی باشند/س.

برچسب ها: عزت ، نفس ، کاهش ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.