تثبيت اشتغال 2.5 ميليون نفر در 130 رشته مرتبط، با ساخت مسكن مهر

وزير راه و شهرسازي بيان كرد: اعطاي زمين رايگان و تسهيلات قرض‌الحسنه از جمله اقدامات دولت است كه در زماني كه تحريم‌هاي اقتصادي به حداكثر خود رسيد با ساخت و ساز گسترده مسكن مهر توانستيم ضمن تثبيت اشتغال 2.5 ميليون نفر در 130 رشته مرتبط با ساختمان موتور محركه اقتصاد كشور را به حركت درآوريم.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، علي نيكزاد كه امروز (سه شنبه) در جشن مقاوم سازي منازل روستايي همزمان با سراسر كشور در روستاي زلزله زده شيرينك شهرستان بردسير استان كرمان سخن مي‌گفت.

وي اقدام دولت در مسكن مهر و مقاوم سازي روستايي را بازگشت به گفتمان امام دانست و گفت: اقدام دولت نهم و دهم در خانه دار كردن مردم از جمله اقدامات انقلابي دولت بود.

وزير راه و شهرسازي بيان كرد: اعطاي زمين رايگان و تسهيلات قرض‌الحسنه از جمله اقدامات دولت است كه در زماني كه تحريم‌هاي اقتصادي به حداگثر خود رسيد با ساخت و ساز گسترده مسكن توانستيم ضمن تثبيت اشتغال 2.5 ميليون نفر در 130 رشته مرتبط با ساختمان موتور محركه اقتصاد كشور را به حركت درآوريم.

نيكزاد همچنين با اشاره به زلزله 6.5 ريشتري در ريگان كرمان اظهار داشت: زلزله ريگان هرچند از لحاظ شدت با زلزله بم تفاوت چنداني نداشت اما به دليل مقاوم سازي روستايي خسارت چنداني نداشت كه مقاوم سازي واحدهاي مسكوني روستايي را يادآور مي‌كند.

وي افزود: در زلزله آذربايجان در روستايي كه مقام معظم رهبري حضور يافتند در فاصله 50 متري خانه‌اي تخريب و خانه‌ ديگري كه مقاوم سازي شده بود، تخريب نشده بود.

نيكزاد ادامه داد: در سال 74 قرار شد سالانه 200 هزار واحد مسكوني در روستاها مقاوم سازي شود كه به فضل خداوند در طول هشت سال دولت نهم و دهم دو ميليون و 120 هزار واحد مسكوني در روستاها شروع شد كه امروز يك ميليون و 600 هزارمين واحد تحويل داده شده است.

وي در ادامه با مقايسه عملكرد دولت هاي نهم و دهم با دولت قبل ادامه داد: در هشت سال قبل از دولت نهم فقط 127 هزار واحد روستايي ساخته شده امروز كار اتمام يك ميليون و 600 هزار واحد روستايي در روستاهاي كشور به پايان رسيده كه بايد از زحمات همگان تقدير كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار