نظر پزشکان بزرگ جهان در رابطه با فواید روزه گرفتن

دکتر رحمت سخنی از مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه تعدادی از نظر پزشکان بزرگ جهان درباره روزه داری در ماه مبارک رمضان را برای باشگاه خوانندگان مجله شبانه ارسال کرده که می خوانید

 مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،؛

دکتر ژان فرموزان در باره فواید روزه داری چنین می گوید:

در آغاز روزه داری، زبان باردار است، عرق بدن زیاد می شود، دهان بو می گیرد، گاه آب بینی را می افتد و همه، علامت شستشوی کامل بدن است. پس از سه، چهار روز، بو برطرف می شود، اسیداُوریک ادرار کاسته می شود و شخص احساس سبکی و خوشی خارق العاده ای می کند و در این حال اعضا هم استراحتی دارند.

 

دکتر کارلو آمریکایی در مورد فواید روزه می گوید:


روزه درمانی دراز مدت برای موارد زیر تجویز می شود:

1- فشار خون زیاد،2-تَصَلُّب شرائین که تازه آغاز شده،3-گرفتگی مجاری خون و لنف،4-آسم قلب،5-آنژین قلبی،6- سرطان خون،7- امراض عصبی،8-اختلالات دستگاه متابولیسم (چاقی، نِقرِس، ورم مفاصل، رماتیسم،9-امراض کبد،10- ورم کیسه صفرا،11-امراض معده و روده،12-یبوست مزمن،13-ورم لوزه مزمن،14-زکامهای حلق و بینی،15-زکامهای نای و نایژه،16-ناراحتی های کلیه و مثانه،17-امراض زنان (تورم لگن خاصره، اختلالان قائدگی، نازایی، یائسگی)،18- اگزما،19-دمل،20-کورک و کهیر،21-امراض چشمی مثل آب سبز،22-سر درد مزمن،23-افسردگی،24- ضعف جنسی،25-هیجان شدید،26-وسواس،27- نوالژی، مخصوصاً میگران،28- صعب العلاج،29- سرطان قبل از آشکار شدن


دکتر کارلو :

روزه ای که اسلام واجب کرده، بزرگترین ضامن سلامتی بدن است.


دکتر کارل (فیزیولوژیست بزرگ فرانسوی) می گوید:

لزوم روزه داری در تمام ادیان تأکید شده است. در روزه ابتدا گرسنگی و گاهی نوعی تحریک عصبی و بعد ضعف احساس می شود، ولی در عین حال کیفیات پوشیده ای که اهمیت زیادی دارند، به فعالیت می افتند و بالاخره تمام اعضا مواد خاص خود را برای نگهداری و تعادل محیط داخلی و قلب قربانی می کنند.


دکتر کودل پا فرانسوی می گوید:

5/4 بیماری ها از تخمیر غذا در روزه ها است که همه با روزه اصلاح می گردد.


دکتر بندیکت :

در این مدت (ایام روزه) در ترکیب خون، هیچگونه اخلاطی به هم نرسیده و آن نوری که در بعضی از روزه داران دیده می شود، یک حالت جوانی و نشاطی است که برای روزه داران رخ می دهد.

 

کلنل درورشا (روانشناس) :

روزه موجب حالت جزبه روحی می شود.


دکتر تومانیاس:

فایده بزرگ کم خوردن و پرهیز نمودن از غداها در یک مدت کوتاه، آن است که چون معده در طول مدت یازده ماه مرتب پر از غذا بوده و در مدت یک ماه روزه داری، مواد غذایی خود را دفع می کند و همین طور کبد، که برای حل و هضم غذا مجبور است دائماً صفرای خود را مصرف کند. در مدت سی روز ترشحات صفراوی را صرف حل کردن باقیمانده غذای جمع آوری شده خواهد کرد.دستگاه هاضمه در نتیجه کم خوردن غذا اندکی فراغت حاصل نموده و رفع خستگی می نماید. روزه یعنی کم خوردن و کم آشامیدن در مدت معینی از سال و این بهترین راه معالجه و حفظ تندرستی است که طب قدیم و جدید را از این حیث متوجه خود ساخته، مخصوصاً امراضی را که به آلات هاضمه به خصوص کلیه و کبد عارض می شود و توسط دارو نمی توان آنها را علاج کرد، روزه بخوبی معالجه می نماید.چنانچه بهترین داروها برای برطرف کردن سوء هاضمه روزه گرفتن است، مرض مخصوص کبد نیز که موجب یرقان می گردد، بهترین طریقه معالجه اش همانا روزه گرفتن است، چه آنکه ایجاد این مرض اغلب اوقات بواسطه خستگی کبد است، که در مواقع زیادی عمل و فعالیت نمی تواند صفرا را از خون بگیرد.


شهید دکتر پاک نژاد :

در ظرف مدت یک ماه روزه داری، آدمی دارنده یک بدن تازه تعمیر شده و آزاد گردیده و از قید و بند سموم رها شده است.


دکتر کلوخ (پزشک مشهور آمریکایی) :

سرطان از تماس زیاد میکروب های عفونی و سم های آنها با بدن پدید می آید، سرطان ابتدا دمل کوچکی است که در روده یا معده می روید، این دمل ها را می توانیم به آسانی با یکی دو هفته روزه، معالجه کنیم. معالجه کم خونی معمولی، سیلیس، مالاریا، کثافت و چرک ریه، دمل ها ی بسیار بد که بوسیله ترک غذا، ترک خورامهای گوشت دار ممکن می شود.


دکتر آلکسی سوفورین(پزشک روسی) :

تنها طریق برای قطع ریشه سرطان روزه است و بس.درمان از طریق روزه فائده ویژه ای در بیماری های کم خونی، ضعف روده ها، التهاب بسیط و مزمن، دمل های خارجی و داخلی، سل، نِقرس، بیماری های چشم، مرض قند، بیماری های جلدی، بیماری های کلیه، کبد، و اسکلیرور، روماتیسم، استسقا، نوراستنی، عرق النساء، خراز (ریختگی پوست) و بیماری های دیگر دارد.

 

دکتر اتوبو خنگر در کنگره پزشکی بغداد :

شخص روزه دار با سوزاندن رسوبات بیمارگونه و چربی های زائد بدن، کوره متابولیسم خود را می افروزد. در مدت پنجاه سال که از تأسیس کلینک اتوبوخنگر می گذرد، بیش از پنجاه هزار بیمار در این کلینیک، توسط روزه درمان شده امد.دانستن فلسفه احکام، سبب معرفت و شناخت بیشتر نسبت به دین می گردد و همین شناخت، باعث تقویت اعتقاد و ایمان انسان خواهد شد.


تذکر مهم: اگر هدف از روزه این باشد که مثلاً روزه بگیرد تا در چاقی و لاغریش اثر کند، و یا در قند و چربی خونش و ... مؤثر واقع شود، این روزه نزد خداوند سبحان ذره ای ارزش و ثواب ندارد و چه بسا موجب خشم و غضب خداوند گردد و او را به عذاب الهی مبتلا سازد. بر همین اساس حضرت علی (ع) فرمودند: با اخلاص (عمل را فقط برای خشنودی خداوند انجام دادن) کارهای انسان نزد خداوند قبول می شود.(غررالحکم، ص 432).

بنابراین وظیفه یک فرد مسلمانی که می خواهد روزه بگیرد و یا عمل واجب و مستحبی را انجام دهد، آن است که بگوید:«خدایا! می دانم تو حکیمی و تمام دستوراتت برای خیر و سعادت ما است، و می دانم این عمل فوائد زیادی برای من و حتی جامعه دارد، ولی من این عمل را فقط برای رضایت و خشنودی تو انجام می دهم».و لازم نیست اینها را به زبان بگوید، بلکه در دلش چنین نیتی داشته باشد، کافی است.

کسانی که دلشان به حال مردم می سوزد و دوست دارند جوانان این مرز و بوم، جوانانی سالم از نظر روحی و جسمی باقی بمانند، راهی ندارند جز آنکه دلهای پاک جوانان را با دستورات حیاتبخش اسلام عزیز آشنا سازند و مسائل اسلام را با استدلال و منطق برای آنان بیان نمایند.

برادران و خواهران عزیر بدانند که آنچه درباره فلسفه احکام گفته می شود، قسمتی از علت احکام می باشد و الا ذهن ما توان درک حقیقت و تمام علت احکام را ندارد، زیرا علم ما در برابر علم بی نهایت خداوند علیم و ائمه اطهار (ع) نا چیز است. بر همین اساس،رسول گرامی اسلام (ص) می فرماید:«در روزه آنقدر فایده هست، که قابل شمارش نیست». (بحارالانوار، ج 93، ص 254) (کتاب فلسفه روزه).


مخاطبان گرامی برای ارسال آثار خویش به مطالب ذیل توجه نمایند:
 
1- موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین مصوب جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

2- نام و نام خانوادگی کاربری که قرار است به همراه اثر منتشر شود، ذکر گردد.

3- فایلهای متنی به فارسی نوشته شده باشند و آثار چند رسانه ای نیز در فرمت های متداول ارسال گردد.

4-  حق ویرایش یا اصلاح موارد ارسالی محفوظ است.

 bashgaheshabaneh@gmail.com  برای ارسال مطالب مخاطبان گرامی در نظر گرفته شده است


برچسب ها: روزه ، پزشکان ، باشگاه ، مجله ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جوان
۰۱:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
چه جالب جای خدا هم نظر میدن که روزه طرف قبوله یا نزد خدا ارزش داره یا نه. متوهمانی به نام دین دار کل ایران رو گرفتن و برای بقیه حکم هم صادر میکنن. هم دین خدا رو اشتباه فهمیدن هم نسل جدید بفنا دادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
من تا الان داشتم درباره ی چیز هایی که خدا حرام کرد و یا مستحب و واجب کرد تحیقیق کردم و به عینه دیدم که همشون ریشه علمی و پزشکی داره و خیلی خوشحال شدم از این بابت چیزایی که حرام بود برای سلامتی مشکل داشت و چیزای مستحب و واجب برای سلامتی عالییییی بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۱۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا منابعش رو هم بگید، در اینصورت منم میتونم خیلی حرفها بزنم ولی بدون منبع.
Iran (Islamic Republic of)
یا سلام
۰۸:۲۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای کاش منابع رو هم ذکر می کردید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ممنون از مطالبتون
تو اینترنت جستجو کنید فواید روزه کلی مطلب و کلی منابع میاد
حالا جستجو کنید مضرات روزه بازم کلی مطلب با کلی منابع میاد
هر دو حالت ادعا میکنند دلایل محکم بر صحت یا ضرر روزه دارند
فقط مواظب سلامتیتون باشین. همین.
Afghanistan
وحید آرسین
۰۱:۵۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام!
من مدتی است در باره فواید پزشکی روزه گرفتن مطالعه میکنم و این نظریات رو داخل چندین مقاله و مجله خواندم جالب توحه این است که اکثریت این کسانیکه نظر دادن غیر مسلمان هستند. من هم به صورت خلاضه چند مورد از فواید روزه گرفتن را میخواهم اینجا بنوسم.
1- تداوی مرض چاقی مفرط، بدون عوارض.
2- جلوگیری از خراب شدن آخذه های انسولین.
3- تولید حجرات (سلول) جدید در ناحیه Hippocampus مغز که مسوول حافظ، تعقل میباشد و همچنان جلوگیری از الزایمر(فراموشی شدید در زمان پیری).
4- افزایش افراز Growth Hormone (هورمون رشد و نمو).
5- تخلیله مواد مضر و کاهش دهنده التهاب عمومی بدن.
6- تغییر حالت روانی فرد از طریقه ترش هورمون اندورفین. این هورمون انسان را آرام، خوش و بیدار نگهمیدارد و شخص را وا میدارد تا درجستجوی مواد نشه آور نباشد.
نوت: این فواید مستلزم برخی شرایط است که باید رعایت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
خیلی خیلی عالی بود و به کارم اومد دمتون گرم
Seychelles
zahra
۲۱:۲۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
عاااااااااااالی بود ممنون
چقدر خوبه که همه مسلمونا بدونن و فکر نکنن روزه گرفتن فقط گرسنگی و تشنگیه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی جوانمردی
۱۶:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
با عر ض سلام لطفا غیر از فواید روزه . فواید نماز را نیز از نظر پزشکی جستجو کنید و حتما مطالعه کنید . وهمانا خداوند دانا و حکیم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
درود بر اسلام که همه گفته هاش شفاست
Seychelles
زهرا
۲۱:۲۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
دقیقااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
من بخاطر مشکل معده نمیتونم روزه بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۲:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
روزه برای معده مفیده،بگیر...
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۵۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام...من واقعا خودم که روزه میگیرم خودم به شخصه فواید روزه رو میبینم..باعرض پوزش مدام از گلوم خلط میاد مخاط بینیم زیاد میشود حتی مدام لباس زیرم رو عوض میونم چون چرکی میشود. انگار آنتی بیوتیک قوی مصرف میکنم.واقعا سرطان که از عفونت میاد روزه پیشگیری میکند..من نمیگویم در مراحل پیشرفته اثر میکند ولی بدن رو از هر بیماری در امان نگه می دارد.خدایا غظمتت رو شکر.
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۲:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
روزه تمام بیماریها را درمان میکند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینقدر وارد جزییات نشید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
باسلام
میخواستم ببینم منبع مشخصی هس برای حرفای پزشکای جهان؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
با سلام
مطالبتون خیلی عالی بود منکه لذت بردم.تا قبل از این روزه رو از سر اجبار میگرفتم و فک میکردم دارم ب سلامتیم صدمه وارد میکنم اما الان متوجه شدم ضرر ک نداره فایده هم داره.و اینکه برای کسانی ک بهونه ضعیف بودن و مریض بودن میارن تا روزه نگیرن هم کارآمد بود ب نظرم.
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۲:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
روزه خیلی خوبه بخصوص برای چشم و کبد وکلیه و معده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
با سلام
مطالبتون خیلی عالی بود منکه لذت بردم.تا قبل از این روزه رو از سر اجبار میگرفتم و فک میکردم دارم ب سلامتیم صدمه وارد میکنم اما الان متوجه شدم ضرر ک نداره فایده هم داره.و اینکه برای کسانی ک بهونه ضعیف بودن و مریض بودن میارن تا روزه نگیرن هم کارآمد بود ب نظرم.

درپناه خدا...
Iran (Islamic Republic of)
ز
۲۱:۱۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
امراله
۲۰:۴۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
س خدمت همه عزیزان هموطن .اگر یک ماه ه به معده غذا ندهیم و باز دوباره روز از نو و روزی از نو معده دچار سر در گمی و اشکال میشود و ترشحات و کارهای منظم آن به هم میریزد البته کم خوردن و فعالیت زیاد خوب است نه هیچ نخوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
روزه گرفتن که یک ماه گرسنگی نیست.باید بلد باشید درست افطار کنید تا این مشکلات پیش نیاید
Iran (Islamic Republic of)
Z
۲۱:۱۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
سلام دوست عزیز
اینکه آدم باید همیه درست مصرف کنه درست ، ولی اینکه توی ماه رمضان از سحر تا افطار غذا نخوره باعث بهبود کارکرد معده میشه . درضمن ما توی افطار ، اگه به اندازه غذا بخوریم علاوه بر اینکه هیچ مشکلی پیش نمیاد ، باعث بهبود عملکرد مغز ، معده ، شادابی پوست و ... میشه


جدا از همه اینا ، خداوند حکیم از همه ما داناتره و اگه قرار بود مشکلی پیش بیاد ، هیچ وقت اونو به عنوان یکی از وظایف دینیمون قرار نمیداد
Iran (Islamic Republic of)
مریمی
۱۶:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
من بخاطر مشکل معدم نمیتونم روزه بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
عالی بود

هر کی که روزه نمیگیره میگه روزه ضرر داره برای بدن
یه کم اطلاع رسانی بشه بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
خیلی عالی بود،متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
Sandman
۲۳:۲۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
ببینید دوستان شما وقتی یه دستگاهی رو اختراع میکنی از هر کس و ناکسی بیشتر به چم و خم دستگاه و حل مشکلاتش آگاهی فلذا آیا نمیتونیم اینطور استنباط کنیم که خدا بیشتر از هرکسی به بدن ما و نیازهاش و مشکلاش آگاه هست؟
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۵:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
باتشکر مختصر خیلی خوب مفید وارزشمند بود.
Iran (Islamic Republic of)
sara
۱۲:۵۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
واقعا ممنونم مطالب بسیار عالی بود ...
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۸:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
عالیییی.
واقعا گذشته از فواید فیزیکیش
فواید معنوی هم داره من تو ماه رمضون تونستم به ناامیدی غلبه کنم.تا قبل از این ناامیدی منو تبدیل کرده بود به بی انگیزه ترین ادم.
France
حسین
۱۱:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
اگر کسی برای سلامتی هم روزه بگیره اشکالی نداره ..
پس میشه به نیت اطاعت از خدا و رسیدن به سلامتی برای زندگی پربار و خدمت به خلق خدا روزه گرفت
Germany
ثنا
۱۰:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام من خیلی بیمار بودم رماتیسم مفصلی شدید دارم واسم خفیف سال گذشته ماه رمضان که روزه گرفتم درد ای روماتیسم من خیلی کم شده بود واز شر تنگی نفس نیز راحت شدم
Iran (Islamic Republic of)
شوشتر
۰۹:۵۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
با سلام و قبولی طاعات و عبادات ، دستورات اسلام برای سلامت روحی و جسم و همینطور دنیا و آخرت انسان ها آمده است و شکی بر آن نیست با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
راشین از تهران
۰۱:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
با سلام. عالی بود عالی, خیلی چیزا یاد گرفتم.. تصمیم دارم حتی بعد ماه رمضان هم دو روز از ایام هفته دوشنبه و پنج شنبه رو هم روزه بگیرم.
Germany
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
اگه قرار باشه کسی با روزه گرفتن و عبادت به بهشت بره اونوقت که بهشت مال لبنان و سوریه و ایران و یمن و... است و تمام اروپایی نشینان جاشون تو جهنمه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
z
۲۱:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
رفتن به بهشت فقط روزه نیست ....
ولی روزه گرفتن یه بخش مهمی از اونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوست گرامی، خداوند تعالی برای هر بنده ای در جهان آخرت به اندازه ی اتمام حجت بر او در این دنیا قضاوت می کند. یعنی اگر یک اروپایی حتی در حال حاضر به اندازه ی کافی در مورد دین اسلام اطلاعات پیدا نکرده و به ذهنش هم نرسیده که اطلاعات پیدا کند خداوند او را به جهنم نمی برد.
حتی در این دنیا هم حضرت مهدی (عج) وقتی ظهور می کنند با یهود و مسیح بر اساس کتابشان رفتار می کنند و آن گاه است که حجت بر بندگان خدا تمام می شود و حضرت مهدی عزیز ما با حضرت عیسی (ع) ظهور می فرماید. و حضرت مهدی برای صلح می آید و ابتدا با هر قوم بحث می کند و دلیل و برهان می آورد که اسلام کامل ترین دین است و ما مسلمانان در واقع پیرو همه ی ادیان آسمانی هستیم.
Germany
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
اگه قرار باشه کسی با روزه گرفتن و عبادت به بهشت بره اونوقت که بهشت مال لبنان و سوریه و ایران و یمن و... است و تمام اروپایی نشینان جاشون تو جهنمه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
رفتن به بهشت به خیلی چیز ها ربط داره دوست عزیز

در ضمن خدا خودش عادله میدونه کی رو ببره بهشت ...
Germany
پری
۱۹:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
من روزه میگیرم ولی به نظرم اینا زیاد درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
بایرام
۰۰:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
من استرس دارم ولی ماه رمضان روزه میگیرم خوب میشم استرس ام خیلی کم میشه
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
من بخاطر زخم اثنی عشر نمیتونم روزه بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
عزیزه
۲۱:۴۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
هر کس خودش باید تشخیص دهد که می تواند روزه بگیره یانه
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۴:۲۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام و خداقوت،حیف اینهمه مطلب که درمورد فواید روزه گذاشتین ادم از فواید روزه اگاه بشه اما اگه قصدش از گرفتن روزه سلامتی(همون چاقی یا لاغری)باشه ثواب نداره و حتی عذاب داره حرف غیرمنطقیه،خب اگه قصد فقط نزدیکی به خداست دیگه نیاز به اینهمه توجیه روره از نقطه نظر دکترای بزرگ نبود،واینکه خداوند مطمئنا زمانی که ببینه بنده اش با روزه گرفتن قدر سلامتی روح و جسمی رو که بهش داده میدونه اونو عذاب میکنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
z
۲۱:۲۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
دوست من ممکنه خیلی ها با خوندن این مطالب ، متوجه بشن که دستورات خداوند الکی نیست و ایمانشون به خدا و به دین بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
خوب بود مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
خوب بود مرسی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۴:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا نگفته شده کجاو چطوری گفتن ؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمد
۱۱:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۲۰:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی عالی بود . خداروهزاران مرتبه شکر که دینم اسلامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
درود بر شمااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
کاش منابع رو هم ذکر میکردین و اسم انگلیسی کامل این دکترا رو هم مینوشتین یا حتی کتابی که اون دکتر نوشته. اینجوری خیلی بهتر میشد من اسم یکی دو تا از این دکترا رو سرچ کردم چیزی پیدا نشد
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۴:۳۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
عالللللی بووووووود مرسسسسی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۰۶ ۰۱ تير ۱۳۹۶
با سلام با آرزوی قبولی طاعات
من ناراحتی دستگاه گوارش دارم واقعا باروزه گرفتن حالم خیلی بهترمیشه .باتشکرازمطالب مفیدتون .ازفوایدروزه بیخبربودم.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
رسول عبداله زاده
۰۴:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
باسلام مطالب خوبی مطرح شده بنده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
فقط میتونم بگم که خدا در هر زمان و مکان به فکر بنده های خود هست ولی ما هستیم که به فکر سلامتی خود نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
بنده
۱۲:۵۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
خوب عالی
Iran (Islamic Republic of)
یحیی
۰۹:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
عالی بووووووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
عالی و تأثیر گذار
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
واقعا عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
واقعا عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۷:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
بسیارعالی
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۶:۰۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
احسنت.... خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۱:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
بسیار عالی، اتفاقا امروز به من میگفتن روزه نگیر به خودت ضرر نزن
Iran (Islamic Republic of)
raha
۱۸:۲۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
یه جورای برای افرادی که اسمون ریسمون میکنن روزه نمیکیرن مطالبتون خیلی خوب بود.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۴:۱۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
با سلام.تشکر از مطالب خوبتون.ای کاش خیلی ها بعد از این همه دلایل روشن از حکمت خدا ؛یه کم به دستورات خدا احترام میزاشتن و این همه دنبال سند و مدرک نمیگشتن.از این موارد که برا روزه ذکر شده برای خیلی از عبادات داریم.بازم ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۱۷:۴۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
مرسی از مطالبتون
روزه چیز خیلی خوبیه حتی واسه افراد لاغر!
مطمئن باشید که خدا هرچیزی که واسه ی ما واجب کرده خیر و برکتش بی نظیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
با سلام

من وقتی روزه میگیرم شکم و معدم داغ میشه و درد میگیره
آیا روزه برای بدن من ضرر داره یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
با سلام

من وقتی روزه میگیرم شکم و معدم داغ میشه و درد میگیره
آیا روزه برای بدن من ضرر داره یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
با سلام

من وقتی روزه میگیرم شکم و معدم داغ میشه و درد میگیره
آیا روزه برای بدن من ضرر داره یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۰:۵۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ضرر نداره،فوقش سرطان میگیری میمیری میری تو بهشت...
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۵:۰۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
بسیار عالی بود سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۰۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
بسیار عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
خيلي خيلي عالي بود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۵۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
باسلام ممنون از مطالب خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرحمن
۲۳:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
باسلام‌قدردانی‌از‌زحمات‌شما‌عزیزان‌به‌خاطرمطالب‌عالیتون‌‌ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام خیلی عالیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
سلام مطالب خوبی بود ای کاش یه روز برسه همه آدم ها فوایدحجاب روهم میدونستن وقبول میکردن که هیچ کدوم ازحرفای خداکه توقرآن نوشته شده بی دلیل وبی حکمت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
دقیقااااااااا
درود بر شما متفکران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
زنده باد اسلام و روزه داری اسلامی که مرا از دست بیماری های روانی و جسمی نجات داد البته روزه ای که همراه با درد گرسنگی وتشنگی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
خیلیم عالی
واقعیتش اینه که وقتی میگن ریشه بسیاری از مریضیها از پرخوریه و امساک یا کم خوری دعوای درد بسیاری از بیماریهاست پس نتیجه میگیریم که روزه داری هم برای جسم منفعت داره و هم تقویت اراده است و از همه بالاتر ،خشنودی خدا رو به همراه داره ،چون اطاعتش کردیم..
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
بسیار عالیست. ولی اینکه شما میگید که ادم برای لاغری و سلامتی بیاد روزه بگره و به معنویاتش اعتناعی نکنه خدا ادمو عذاب میکنه این خبرا نیست .خداوند اینقدر بزرگه که بخاطر اینجور چیزا عذاب نمیکنه ادمو.کسی که افریننده کهکشانها و بهشت و جهنم و موجودات ماورایی و غیره.بخاطر چیزای کوچیک انسان رو عذاب نمیده ولی یک جا در قران اشاره شده که ادمها اگر از گناهان کبیرشون دست ب دارند وانجام ندن خداوند گناهان کوچکشون رو میبخشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
واقعا تحت تاثیر قرارگرفتم چون من روزه میگرفتم دلم میخواست لاغر هم بشم خدایا شرمنده قبول کن ازما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
احسنت مرحبا از این اطلاعات جامع و کامل ایکاش کسانی که دنبال دلیل و مدرک میگردند ببینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
خیلی خوب بود.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
سلام ممنون از زحماتتون
کسی قدر روزه رو خوب میدونه که مریضیش به خاطرروزه رفع بشه مثل خود من که سردرد داشتم.
Germany
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
سلاام
خییییییییییییلی عالی بود ممنونم از زحماتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
باسلام بسيار عالي و مفيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
سلام
واقعا کارتون خیییلی خوبه
Saudi Arabia
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
خیلی عالی بود،متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
دمتون گرم.....
خدایا ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
خداوندا توراسپاس که حرام حلالت با دلیل هست وشکر که دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان هم حقانیت،واجبات دین مارا با سند میپذیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام علیکم.ممنون به خاطر مطالب عالیتون.درسته که روزه این همه فایده داره ولی برید یه سایت دیگه عینه شما اونقدر از مضرات روزه داری نوشته که ادم نمیدونه کدوم بهتره.لطفا سر نشم نکنید من موضع نمیگیرم ولی اخه فوایدش بیشتره یا ضرراش؟؟؟ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
یه منبع هم بدین بد نیست
اسم دکتر ها رو هم که بعضی هاشونو فقط اسم کوچیکشونو نوشتید
ما از کجا بفهمیم که از روی مستندات علمی و معتبر هست این مطالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
عالی بود واقعا استفاده کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اره خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
عالی بود واقعا استفاده کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام خیلی خوب بود من هم که امسال تصمیم گرفتم روزه بگیرم تو همین چند روز آثرات مثبتش را دیدم
.
Russian Federation
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
عالي بود من كه فكر ميكنم از نظر روحي خيلي بهترم از زماني كه روزه ميگيرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
خدایا ممنونتیم......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
بسیار مفید و آموزنده :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
خیلی ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
اینارو نمیدونم ولی دستگاه گوارش من یه استراحتی میکنه واقعا پرکار ترین بخش بدنمه حتی بیشتر از قلبم کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
بسم الله الرحمن الرحیم

ممنونم بابت مطالب عالیتون اگه منبع جملات هم گذاشته بشه خیلی عالیه.
ممنونم.

مطالبتون خیلی به درد بنده خورد. بازم ممنون.
یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
ببخشید یه سوال مگه یه انسان نباید روزی8لیوان اب بخوره،چطوره ک روزه گرفتن فایده داره دراینصورت؟خیلی واجبه ممنون اگه جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۱:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
حالا آب نخوری چی میشه؟؟فوقش کلیه هات از کار میفته دیالیزی میشی بعدش هم میمیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
بهره بردم
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام با اجازتون از مطالبتون برای کنفرانسم استفاده کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
مهدیه. واقعا عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۱ دی ۱۳۹۴
من سال دوم راهنمایی هستم و این مطالب خیلی به دردم خورد.ازشون استفاده کردم و واقعا زیبا و خواندنی بودن☺☺☺
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۱ دی ۱۳۹۴
من سال دوم راهنمایی هستم و این مطالب خیلی به دردم خورد.ازشون استفاده کردم و واقعا زیبا و خواندنی بودن☺☺☺
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۱ دی ۱۳۹۴
من سال دوم راهنمایی هستم و این مطالب خیلی به دردم خورد.ازشون استفاده کردم و واقعا زیبا و خواندنی بودن☺☺☺
۱۲
آخرین اخبار