رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی:

نظارت بر حوزه‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان موثر است

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در گردهمایی ستادهای دیه شمال غرب کشور که در سالن فرهنگیان ارومیه برگزار شد، گفت: بسیاری از جرایم ریشه در فقر و نیازهای مالی دارد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "توکل حيدري" رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در گردهمایی ستادهای دیه شمال غرب کشور که در سالن فرهنگیان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از جرایم ریشه در فقر و نیازهای مالی دارد.

وی با بیان اینکه امروز جرایم مالی جمعیت قابل توجهی از زندانیان را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: سرقت، کلاه‌برداری، خیانت در امانت و... از جمله این جرایم است.

حیدري با اشاره به تعالیم اسلامی در ارتباط با ایجاد روحیه هم‌دلی و کمک به همنوع در گرفتاری‌ها، تصريح کرد: اگر آموزه‌های دینی در روح و روان انسان نفوذ کرده باشد و با این آموزه‌ها تربیت یافته باشد، هرگز به سراغ بزه نمی‌رود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: اعتیاد جوانان نه فقط برای شخص معتاد بلکه برای کل جامعه مضر است و سبب بروز سرقت، کلاه‌برداری و... در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به احساس وجود خلأ قبل از تشکیل ستاد دیه، خاطرنشان کرد: ستاد دیه این خلأ را پر کرد و فلسفه تشکیل این ستاد کمک به آزادی انسان‌های نیازمند است.

حیدری نظارت بر حوزه‌های قضایی را در کاهش جمعیت زندانیان موثر دانست و ابراز داشت: در این راستا سه همایش در شمال، مرکز و جنوب آذربایجان غربی برگزار و مسائل مربوطه تشریح شد.

وی به مسئولیت سنگین و شرعی ستاد دیه اشاره کرد و گفت: تلاش شود واقعاً افراد مستحق و نیازمند شناسایی شوند.

حیدری به همکاری و تلاش نهادهای مختلف در جلوگیری از ورود انسان‌های آبرومند، باشرف و عزت‌مند به زندان اشاره و خاطرنشان كرد: این افراد باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی شوند و از ورود این افراد به فضای زندان جلوگیری شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حیدری ، نظارت ، قوه ، قضاییه ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار