رئيس مركز مطالعات اجتماعي معاونت اجتماعي قوه قضائيه:

پيشگيري از جرم يك مسأله نرم افزاري است

رئيس مركز مطالعات اجتماعي و جرم شناسي معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه گفت:‌ نگاه سخت افزار گرايانه بر مسأله پيشگيري از جرم نگاه مناسبي نيست چه آنكه پيشگيري از جرم مسأله نرم افزاري است كه به صورت گسترده نيازمند فرهنگ سازي و در مرحله دوم نيازمند ترويج و تعميق اين فرهنگ در جامعه است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "خدادادي" رئيس مركز مطالعات اجتماعي و جرم شناسي معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه گفت:‌ پيشگيري از جرم يك مسأله نرم افزاري است.

وي كه در در دومين روز از چهارمين نشست شوراي پيشگيري از جرم منطقه 3 كشور در مجتمع قضايي امام خميني(ره) مشهد سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود:‌ نگاه سخت افزار گرايانه بر مسأله پيشگيري از جرم نگاه مناسبي نيست چه آنكه پيشگيري از جرم مسأله نرم افزاري است كه به صورت گسترده نيازمند فرهنگ سازي و در مرحله دوم نيازمند ترويج و تعميق اين فرهنگ در جامعه است.

خدادادي با اشاره به برنامه اين معاونت براي سال 92 گفت:‌ اين برنامه‌ها در چند سطح استاني،‌ ملي،‌ منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي تدوين و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وي افزود: در اين برنامه‌ها نوع نگاه معاونت مبتني بر توانائي‌ها و استعدادهاي موجود در هر منطقه و استان است.

خدادادي خاطرنشان كرد: پيشگيري از سرقت منازل،‌ پيشگيري از قاچاق مواد مخدر،‌ اجراي طرح اميد و ... از جمله برنامه‌هايي است كه به صورت ملي و يا منطقه‌اي و با همكاري چند استان در حال انجام است و انشاء‌ا... نتايج حاصله در سراسر كشور به مورد اجرا گذارده خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: پیشگیری ، وقوع ، جرم ، قوه ، قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار