بررسي خلق نشدن شخصيت جديد در ادبيات كودك؛

خلق شخصيت جديد قبل از مشكلات چاپ بايد صورت مي گرفت

خلق شخصيت جديد در ادبيات كودك به طور طبيعي قبل از رسيدن به مشكلات چاپ بايد صورت مي گرفت.

"ابراهيم حسن بيگي" نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، گفت: ادبيات كودك ما واقع گرا، رئال و با توجه به شخصيت هاي پيرامون به خلق شخصيت جديدي مي پردازد و ممكن است با خلق و خوي شخصيت تمايز پيدا كند.
وي افزود: در صورت نياز به فراتر از رئال بايد به گفتگوي بيشتر با كارشناسان پرداخته و نويسندگان به آن اهتمام ورزند. اصولا اهالي ادب كودك و نوجوان كارهايي مانند "حسني" را جزو كتاب هاي كودك ندانسته و فقط به آن از جنبه سرگرمي نگاه مي كنند.
وي تأكيد كرد: در اين كتابها با تصويرگري مخاطب عام خود را جذب كرد و وارد شدن مسايلي به آن اين اثر را جزء كتابهاي بازاري قرار داد، كتابهايي از اين دست مورد توجه ادبيات قرار نمي گيرد.
وي ادامه داد: نگاه به توانايي در قالب كودك رفتن نويسندگان اين حوزه بستگي به توانايي نويسنده داشته و نويسنده با ذهن خلاق و توانمند توان خلق شخصيت جديد را دارد، صد در صد نيازمند خلق كاراكتر جديد در اين حوزه هستيم.
وي بيان كرد: نويسندگان امروز شخصيت هاي "حسني" و "نخودي" را بازآفريني كرده و خلق شخصيت جديد در ادبيات مؤثر است با مطرح شدن آن مي توان ده ها جلد درباره آن نوشت.
وي اظهار داشت: خلق شخصيت جديد در ادبيات كودك بايد به صورت طبيعي قبل از رسيدن به مشكلات چاپ و نشر صورت مي گرفت، افراد نگران روند رشد كتابخواني به دليل كمبود كاغذ،‌ مشكلات اقتصادي،‌ گراني كتاب و خريداري نشدن كتاب توسط مردم به چه روزي خواهند افتاد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار