مهمانپرست در دیدار با مدیر کل آسیا و آفریقای وزارت خارجه فیلیپین:

ایران و فیلیپین با استفاده از ظرفیت‌ها نقش پل ارتباطی غرب و جنوب‌شرق آسیا را ایفا کنند

معاون وزیر و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در دیدار با مدیرکل آسیا و آفریقای وزارت امور خارجه فیلیپین گفت: ایران و فیلیپین می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات خود نقش پل ارتباطی بین این دو منطقه را در راستای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و نیز گردشگری ایفا کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " رامین مهمانپرست " با اشاره به برنامه‌های مورد نظر سیاست خارجی کشورمان در توسعه روابط با کشورهای آسیایی به‌ دلیل مشترکات فرهنگی، از سطح روابط خوب سیاسی بین تهران و مانیل ابراز رضایت کرد.

وی در عین حال بر ضرورت همکاری بین مسئولان دو کشور برای توسعه و گسترش روابط در سایر عرصه ها به خصوص در بخش های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای با اشاره به موقعیت دو کشور ایران و فیلیپین در دو منطقه مهم در غرب و جنوب شرق آسیا، خاطرنشان کرد : ایران و فیلیپین می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات خود نقش پل ارتباطی بین این دو منطقه را در راستای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و نیز گردشگری ایفا کنند.

وی افزود: امیدواریم سال آینده و هم‌زمان با پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی، شاهد جهش در سطح روابط در همه بخش‌ها باشیم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در این ملاقات با تشریح آخرین روند تحولات داخلی و روابط خارجی ایران از جمله تحولات خاورمیانه و خلیج فارس اظهار داشت: با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب " حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی " رئیس جمهور منتخب، فرصت بسیار مطلوبی به خصوص برای کشورهای غربی جهت اصلاح رویکرد خود در ارتباط با ایران و روابطی مبتنی بر احترام متقابل و عدم مداخله در امور دیگران و به ویژه احترام به حقوق مشروع ملت بزرگ ایران ایجاد شده است.

"پترونیلا گارسیا" (Petronila Garcia)، مدیرکل آسیا و آفریقای وزارت امور خارجه فیلیپین نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، بر وجود زمینه‌های بسیار مساعد جهت توسعه و ارتقاء سطح همکاری‌ها و روابط بین تهران و مانیل تاکید کرد.

وی همچنین آمادگی وزارت امور خارجه فیلیپین را برای تداوم و تقویت همکاری و رایزنی مستمر بین مسئولان دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط به خصوص در عرصه های اقتصادی و تجاری و نیز مشارکت فعال در برنامه های متنوع پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی اعلام کرد.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار