المانيتور :

انتخابات موفقيت آميز ايران و اينده روشن مذاکرات هسته اي تهران و 1+5

"لورا روزن" در مقاله اي تحت عنوان "کشورهاي عضو گروه 1+5 به دور جديد مذاکرات هسته اي اميدوارند" اذعان مي کند که آينده مذاکرات هسته اي کشورمان "روشن" و "اميدوار کننده" خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری _ تحلیلی المانیتور ؛ تحليلگر "المانيتور" در اين مقاله با اشاره به ديدار آتي کشورهاي عضو گروه 1+5 با مقامات هسته اي کشورمان مي نويسد "ديپلمات هاي شش قدرت جهاني در گروه 1+5 به زودي در بروکسل نشستي را در مورد مذاکرات هسته اي با ايران برگزار خواهند کرد. بدنبال آن مراسم تحليف "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران نيز طي هفته هاي آينده برگزار خواهد شد. احتمال آن مي رود که مذاکرات نمايندگان کشورهاي عضو گروه 1+5 در سطح سياسي در تاريخ 16 ژوئيه (25 تير) برگزار گردد.

اين نشست پيام رسان اميدواري کشورهاي غربي به بهبود روند مذاکرات هسته اي ايران با آن کشورها در دوران زمامداري دولت روحاني مي باشد. کشورهاي غربي اميدوارند اعتماد متقابل ميان طرفين در جريان مذاکرات هسته اي ايجاد شود.

"ويليام هيگ" وزير امور خارجه انگليس روز چهارشنبه در اين باره در سخنراني خود در پارلمان انگليس اظهار داشت "ما به اميدواريم که با ادامه مذاکرات هسته اي با دولت جديد ايران بتوان بسترهاي لازم براي ايجاد اعتماد متقابل را بوجود آورد. ما عقيده داريم که ايران اقدام مثبتي را در اين باره عملي خواهد کرد. ما اماده بهبود گام به گام روابط خود با آن کشور هستيم." 

تحليلگر المانيتور در ادامه مي افزايد "داريل کيمبل" مدير اجرايي انجمن کنترل تسليحاتي در مصاحبه با پايگاه تحليلي "المانيتور" در روز چهارشنبه اظهار داشت که اميدواري اي که اکنون بوجود آمده پيش از برگزاري انتخابات در ايران وجود نداشت و اکنون فرصت مناسبي براي پيشرفت مذاکرات هسته اي ايران با قدرتهاي جهاني فراهم آمده است." 

وي در ادامه مي افزايد "وزير امور خارجه قزاقستان نيز با ابراز اميدواري در مورد آينده مذاکرات هسته اي ايران و کشورهاي عضو گروه 1+5 مي افزايد "وزير امور خارجه قزاقستان در اين باره اهظار داشته است که انتخاب روحاني موجب شده تا اميدواري اي ميان مقامات کشورهاي غربي در مورد امکان پيشرفت مذاکرات هسته اي با آن کشور ايجاد شود.

 وي در اين باره افزوده است که پيش انتخابات ايران صداهايي مختلفي در مورد آينده مذاکرات هسته اي به گوش مي رسيد اما اکنون تنها صداي اميدواري به بهبود روابط ايران با کشورهاي غربي و پيشرفت مذاکرات هسته اي به گوش مي رسد. حسن روحاني رييس جمهور جديد ايران بوضوح در اظهارات گفته است که خواهان گسترش روابط ايران با کشورهاي جهان و تعامل سازنده با آنهاست. اين موضع باعث ايجاد جوي مثبت نزد افکار عمومي بين المللي شده است و به رشد و توسعه ايران کمک مي کند. اکنون فضاي اميدوار کننده در مسير مذاکرات هسته اي ايران و قدرتهاي جهاني ايجاد شده است. وزير امور خارجه قزاقستان در نشست اخير خود با "وندي شرمن" نماينده دولت آمريکا در امور مذاکرات هسته اي با ايران اظهار داشت که آمريکا و قزاقستان در مورد احساس اميدواري نسبت به آينده مذاکرات هسته اي ديدگاه مشترکي با يکديگر دارند." 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار