سرقت توله شیر برای مردم عادی شده است؛

شهرداری می تواند مشکل باغ وحش ها را حل کند/ ویژگی های باغ وحش های ایران و خارج از کشور

همانطور که بارها توسط مسئولین گفته شده باغ وحشهای کشورمان از اهداف پر رنگ هستند ولی با این وجود بازهم شاهد کاستی در خصوص طرح استاندارد سازی آنان هستیم.

در همه جای جهان به طور وضوح قابل مشاهده است که کشورهای توکیو، پکن، سیدنی، نیویورک، برلین ولندن از جمله مناطق گردشگری آنها باغ وحش به حساب می آید و توریستهای سراسر جهان حتی برای دیدن عجیب ترین و زیبا ترین حیوانات جهان به آن کشور سفر می کنند.

* ویژگی باغ وحشها در خارج از کشور

به طور معمول  در باغ وحشهای خارج از کشور استانداردهای جهانی رعایت می شود و می توان آن را از تکثیر و تولید نسل حیوانات کم یاب از جمله گربه سانان و آبزیان مشاهده کرد.
همچنین با رونق گرفتن باغ وحشها و ازدهام توریست  در این کشورها باعث شده تا در آمد بسیار زیادی را از باغ وحشها و مراکز تجاری اطراف آن به دست بیاورند..
از دیگر ویژگی های باغ وحشها که در خارج می توان آن را به طور کامل مشاهده کرد طرح فرهنگی و آموزشی کودکان است.
به طوری که کودکان با حضور در باغ وحشها با چگونگی رفتار با انواع حیوانات آشنا شده و می توانند این علم را در زندگی خود به کار گیرند.

*باغ وحش ها درایران

طبق گفته مسئولین در حالی که در کشورمان بیش از 700 مرکز نگهداری از حیوانات وجود دارد، ولی تنها تعداد کمی از آنان از استاندارد نسبی بر خوردارند.
به  طور مثال می توان به پارک ارم تهران اشاره کرد زیرا که این مجموعه از لحاظ  غذایی بالاتر از حد استاندارد است ولی از لحاظ مساحتی استاندارد را به طور کامل رعایت نکرده است.

* ایران با مناطق ناب جغرافیایی

کشور ایران دارای چهار فصل  و دارای فضای گسترده زیست محیطی است که این موضوع باعث شده که بسیاری از حیوانات ایرانی در جهان زبان زد باشند.
البته یکی از مشکلاتی که مسئولان محیط زیست از می نالند این است که مردم شریف ایران کشته شدن یک شیر، به سرقت توله هایش، از بین رفتن نهنگ به دلیل آلودگی آب را از موضوعات و حوادث بسیار عادی و ناچیز تلقی می کنند و به تبع آن مسئولان مرتبط نیز توجه ویژه ای به این موضوعات ندارند.

ناگفته نماند که در موضوع حق با محیط زیست است چرا که باغ وحش ها تنها باید از درآمد بلیط فروشی خود خرج و مخارج دربیاورند و شهرداری و استانداری هیچ گونه حمایتی از آنان نمی کند و شاید همین امر باعث شود تا مسئول محیط زیست درباره استاندارد سازی باغ وحش بگوید  که این امر تا چند سال آینده تحقق پیدا نخواهد کرد.

در نهایت جالب است بدانید که با تمام این مشکلات باز هم بیش از 290 گونه انواع حیوانات در باغ وحش های تهران وجود دارد و بسیاری از این حیوانات نیز بومی هستند و زحمتکشان در این راستا بانه روز زندگی خود را وقف نگهداری از آنان کرده اند، ولی بازهم تلاش بدون پیگیری و پشتیبانی نتیجه بخش نخواهد بود./ف
برچسب ها: سرقت ، شیر ، باغ وحش ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار