مشاور شهردار تهران در امور توسعه و مطالعات شهری:

نوسازی شهری نیازمند فعالیت توسعه گران شهری است

مشاور شهردار تهران گفت: سه شناسه ناپایداری، نفوذناپذیری و ریزدانگی برای شناسایی بافت فرسوده شهری مطرح هستند که باید در این زمینه موارد گوناگونی را در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دکتر موسی پورموسوی با بیان اینکه در این میان مهم ترین ویژگی این شناسه‌ها قابلیت کمی شدن آنها است، اظهار کرد: تفسیرناپذیر بودن و قابلیت بکارگیری توسط نرم افزارهای مرتبط، پذیرش آنها در سطح تخصصی کشور، قابلیت مشاهده ارزش های آنها به راحتی و در دسترس بودن اطلاعات مورد نیاز از جمله مزیت هایی است که این سه شاخص به همراه دارند.
پورموسوی افزود: نکته قابل تامل در ارتباط با این شاخص ها این است که تمامی جوانب به ویژه مسائل اجتماعی و زیست محیطی را دربر می‌گیرد.
وی به نقش و جایگاه حائز اهمیت توسعه گران (Developers) در فرآیند نوسازی شهری اشاره کرد و گفت: باید این گروه بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
پورموسوی اظهار کرد: نقش کارگذاران ذی صلاحی که از سوی کارفرما و متولی اصلی برنامه انتخاب می شوند، شامل ایجاد هماهنگی بین سازمان ها و عوامل دخیل در نوسازی، استفاده از توانمندی های خود مردم و سایر ذی مدخلان، ذی نفوذان و ذی نفعان در فرآیند نوسازی و کنترل فعالیت مشاور تهیه کننده طرح بازآفرینی و توانمندسازی است.
به اعتقاد وی پروژه‌های محرک و پرچم در توسعه شهری باعث ایجاد محرک فعالیت‌های اقتصادی گسترده‌ تر و بزرگ تر، مشوق سرمایه گذاران؛ و تغییر دهنده درک تصمیم سازان و ناظران خارج از بافت در مقیاس ملی و بین المللی می شود. به نحوی که افزایش فعالیت های اقتصادی و ثروت در مقیاس محلی را به همراه دارد. از سوی دیگر این پروژه ها تولید کننده اشتغال و ثروت آفرین در مقیاس شهر و منطقه به شمار می روند./ف

برچسب ها: نوسازی ، شهری ، گران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار