آيت‌الله امامي کاشاني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:

انتخابات ايران مي‌تواند به عنوان يک الگو در جهان مطرح شود/ مردم مصر مراقب دستهاي پشت پرده باشند

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه انتخابات ايران می‌تواند به صورت یک الگو در جهان مطرح شود، گفت: حضور چشمگیر مردم، دنیا را متعجب کرد به طوري که دنیا از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با آن حضور چشمگیر و با آرامش شگفت‌زده شد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران آيت‌الله محمد امامي‌کاشاني خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز اين هفته اين هفته با تبريک به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه راز و نياز با خداست و ماهي است که نفس‌کشيدن در آن ثواب فراوان دارد، بنده از خداي متعال مسئلت دارم که دامن همه ما را از پير و جوان خاصه فرزندان ما را به لباس تقوا آراسته فرمايد.

وي در ادامه با اشاره به آيه 17سوره مبارکه آل‌عمران اظهار داشت: در اين آيه امتيازاتي براي بندگان خوب خدا بيان شده است؛ از جمله اين امتيازات براي "الصابرين" به معناي آناني که صبر مي‌کنند، دوم "الصادقين" کساني که صادقند و سوم افرادي هستند که همواره در راز و نياز با پرورگارند،‌در نظر گرفته شده است.
 
آيت‌الله امامي‌کاشاني به فيوضات ماه مبارک رمضان اشاره کرده و استغفار را از اعمالی دانست که در زمان سحر اهمیت و تاثیر والایی دارد.
 
وي با اشاره به اهميت قرائت دعاي سحر و تاکيد حضرت امام محمد باقر(ع) بر قرائت آن گفت: دعاي سحر پيوند با خدا و اسماء‌الحسني است و کردار و صدق و کذب و حقوق مردم را در آسمان معنا مي‌کند و زماني که انسان در آن نقطه رفيع قرار گرفت، از هر چيز نادرستي پاک و منزه خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران آيت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: حضور چشمگیر مردم، دنیا را متعجب کرد به طوري که دنیا از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با آن حضور چشمگیر و با آرامش شگفت‌زده شد.
 
وی در  ادامه افزود: این انتخابات می‌تواند به صورت یک الگو در جهان مطرح شود و اینکه این انتخابات به چه نحوی به بهترین شکل واقع شد، یعنی به مرحله دوم نرسید و در همان مرحله اول ملت و مردم آمدند و همان حماسه‌ای که رهبر معظم انقلاب در نظر داشتند را آفريدند.

خطيب جمعه تهران تصريح کرد: بنده فکر می‌کنم دعای مردم و مقام معظم رهبری که همواره اهل دعا و توجه به خدا هستند در مسایل حساسی همچون انتخابات بسیار موثر است.

آيت‌الله امامی کاشانی با تبريک به حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني براي انتخاب به عنوان رئيس‌جمهوري اسلامي ايران از سوي مردم گفت:‌ اميدواريم که حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني با آن سوابق حوزوی و دانشگاهی و انقلابی در قبل از پیروزی انقلاب و سوابق قانونگذاری و سیاسی و اجرایی با کمک خداي متعال بتواند به بهترین وجه امور اجرایی کشور را مدیریت کند.
 
خطیب جمعه تهران ادامه داد: تنفیذ حکم ریاست جمهوری، تنفیذ آراي ملت بزرگ ایران به دست مبارک ولی امر مسلمين رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان را به فال نیک می‌گیريم و اميدواريم که اين اتفاق انشاءالله در سرنوشت نظام هم اثری عمیق داشته باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به بند 9 اصل 110 قانون اساسی تصریح کرد: این اصل بیان می‌کند "تنفیذ به اين معني است که ملت رای می‌دهند و ولی امر هم به عنوان ولی فقیه این رای را امضاء و تنفیذ می‌کند" که این موضوع اسلامیت را تضمین می‌کند.

 امام جمعه موقت تهران اظهار داشت:  این اصل 110 و اصول مربوط به ولایت فقیه اصل‌های گرانبهایی هستند که با مجاهدت و اندیشه الهی امام راحل(ره) و همچنین شهدای انقلاب اسلامی در قانون اساسی گنجانده شد تا جامعه به نحو احسن به جلو برود.
 
آيت‌الله امامي کاشاني در بخش ديگري از اظهاراتش در خطبه دوم نماز جمعه به وقایع 21 تیرماه و سالروز وقایع مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: امروز روزی است که مردم مشهد در مسجد گوهرشاد همراه علما علیه دستور کشف حجاب رضاخان اجتماع کردند که در این تحصن شاه و کماندوهای وي به مسجد گوهرشاد حمله کردند که سبب کشتار هموطنان ما شد، ما به روح شهدا رحمت می‌فرستیم و روح خبیث رضاخان را نفرین و لعنت می‌کنیم و در درگاه خدا شاکریم که خدا انقلاب اسلامی را با یک رهبری عادل و فقيه به وجود آورد که بتواند حرکت علیه دشمن، ظلم و استکبار را در جهان ایجاد کند و در کشورهای اسلامی حرکت به وجود آورد.

خطيب جمعه تهران در ادامه به تحولات مصر اشاره کرد و اظهار داشت: با کمال تاسف مصر به این روز سیاه نشسته، این روز را چه کسی به وجود آورده است؟ مسلما دشمنانی که پشت پرده‌اند، مصر کشوری است متمدن که از نظر فرهنگ و معارف و علوم انسانی، تولید، کشاورزی، هنر و جغرافیا دارای قدمتی طولانی است و ملت آن در دامن اسلام بزرگ شده‌اند و امروز دشمنان این ملت باعظمت را به این روز سیاه نشانده‌اند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه این اتفاقات به خود ملت مصر باز می‌گردد، گفت: عدم وجود رهبری عادل و فقیه در کشور مصر مصیبتی بزرگ است. این نعمتی که در کشور ماست در جای دیگر نیست، اما در عین حال ملت باید بر خود و وحدت بیش از پیش توجه کنند.
 
خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد : در آیه قبله خداوند می‌فرماید که ما قبله را از بیت‌المقدس به کعبه برگرداندیم، کعبه قبله شماست. بعدا می‌فرماید که ما قبله را این چنین قرار داده‌ایم، شما از کفار نترسید، از من بترسید، من نعمت را بر شما تمام کرده‌ام، چرا از کفار مي‌ترسید؟ ما به شما استقلال دادیم، قبله و عزت به شما داده‌ایم، از من بترسید که اگر امر خدا را مخالفت کردید، قبله از دستتان گرفته می‌شود، یعنی وحدت از دستتان گرفته می‌شود و اقتدار و عزت از دستتان گرفته می‌شود، هنوز هم باید خود مردم توجه کنند، خودشان به هوش آیند و به این طرف و آن طرف گوش ندهند و مراقب دستهايي باشند که این ملت را به جان هم انداخته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار