تشدید اعتراضات عليه سفير آمريکا در قاهره

اعتراضات مردم مصر علیه سفیر آمریکا در قاهره بالا گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه ; آن پاترسون نخستین سفیر آمریکا در مصر پس از انقلاب بیست و پنجم ژانویه در این کشور است. پاترسون به عنوان یک شخصیت بحث برانگیز در مصر معروف شده است. کاخ سفید با وجود اعتراضات در مصر علیه پاترسون بر حمایت از او تاکید کرد و عملکرد او را در چارچوب وظایفش می داند. دولت آمریکا از تجربه پاترسون برای تعامل با گروههای اسلامی و نظامیان در پاکستان سخن می گوید.

در ادامه این گزارش آمده است: پاترسون از همان ابتدای مسئولیت خود همکاری آشکاری با جماعت اخوان المسلمین داشت و از ساختمان حزب آزادی و عدالت وابسته به این گروه بازدید کرد. پاترسون همچنین چند بار به ساختمان دفتر ارشاد اخوان المسلمین رفت و دیداری با محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و خیرت الشاطر معاون او داشت. مصریها خواستار خروج پاترسون از این کشور هستند و او را به همکاری با اخوان المسلمین متهم می کنند. پاترسون مسئول کمک های خارجی به چند گروه سیاسی و سازمانهای مدافع حقوق بشر در مصر است که افشای این کمک ها جنجال آفرین شد. پاترسون در برابر کنگره فاش کرد واشنگتن چهل میلیون دلار برای حمایت از دموکراسی در مصر هزینه کرده است.

گزارشگر العربیه خاطر نشان کرد: پاترسون همچنین دیداری با وزیر دادگستری مصر درباره پرونده بازداشت شدگان متهم به دریافت کمک از آمریکا داشت و که این اقدام او دخالت در امور داخلی مصر محسوب می شد. سخنان پاترسون در مورد مخالفت با برکناری محمد مرسی از طریق برگزاری تظاهرات، باعث خشم گسترده مصریها شد. پاترسون همچنین به مخالفت آمریکا با نقش ارتش مصر، در صورت کنار زدن جماعت اخوان المسلمین از قدرت، اشاره کرده بود. اما کاخ سفید تاکید دارد اقدامات پاترسون بخشی از مسئولیت هایش بوده است. محافل مصری همچنان تلاش سفیر آمریکا برای اعمال قیمومیت بر قاهره را رد می کنند. 

برچسب ها: اعتراضات ، سفیر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار