خسروی وفا: در تقویم ورزش ایران یک روز به عنوان روز پاراالمپیک قرارداده شده است

رئیس کمیته پارالمپیک گفت: حمایت از ورزش معلولین در پروسه خود قطعی و قانونی شد و مجلس آن راتصویب کرد، ورزش معلولین باید توسعه پیدا کند.

محمود خسروی وفا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: نیاز اولیه ورزش ما سخت افزاری است، امکاناتی مناسب معلولان و ساختمان مناسبی برا ی معلولین به وجود می آوریم و مجموعه ورزش های مناسب می سازیم همانطور که از سال 2001 بحث توسعه ورزش معلولین آغاز شد. و ما در سال 2003 این کار را شروع کردیم.

وی اظهار داشت: ما به ITC پیشنهاد دادیم هر چهار سال یک بار یک جشنواره داخلی برگزار کنیم و هم اکنون سالی یک بار هم در مراسمی که داریم حدود 30 هزار نفر در مراسم شرکت داشتند.

نعمتی نماینده ایران نبود بلکه نماینده ورزش جهان بود

وی اظهار داشت: در هر 5 دوره رئیس ITC به ما پیام داد، اشاره کوتاهی به آخرین قهرمانی در لندن داشته باشیم که 160 کشور حضور داشتند که ایران مقام 11 را کسب کرد و مضاعف بر اینکه 5 مدال نصیب بانوان شد که یک مدال با شکستن رکورد المپیک توسط زهرا نعمتی بدست آمد. نعمتی 3 هفته بعد به عنوان بهترین زن پاراالمپیک شناخته شد.

در ادامه خسروی وفا افزود: قوی ترین مرد دنیا بر روی کرۀ زمین یک ایرانی است، در سال 2005 که سال تندرستی و ورزش نام گذاری شده بود کشور ایران به عنوان کشور نمونه معرفی شد و مسئولان اعلام کردند که فعالیت های ایران در توسعۀ ورزش معلولان به اندازۀ 20سال در کشوری دیده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: با صحبت هایی که با ویل فراید لنکه مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد داشتم از وی خواستم تا IPC انجام دهد و دیگر اینکه IOCها به NOC توصیه کنند که از MTC حمایت بیشتری انجام شود.

رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین ایران تأکید کرد: امکانات ورزش معلولان و جانبازان ایران فوق العاده است و پیشنهاد کرده ایم تا کشورهایی که امکانات خوبی دارند از امکانات ایرانیان استفاده کنند حتی ما تفاهم نامه ای را با کشور عراق در این زمینه امضاء کرده ایم و در بحث آموزش مربیان ما باید سازماندهی شوند و البته برخی از معلولان ما نیز مشکلات مالی دارند تا جائیکه حتی حمل و نقل آنها نیز به سختی انجام می پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وزیر ارتباطات تفاهم نامه ای را نوشته ایم تا اینترنت پر سرعت را در اختیار معلولان قرار دهند تا آنها بتوانند آموزش غیر مستقیم ببینند که البته ما در بحث فعالیت های رسانه ای اگر در جهان در این زمینه اول نباشیم بدون شک دوم هستیم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار