اعضای مرکوسور سفراي خود را از 4 کشور اروپايي فرا مي خوانند

در پی اقدام هفته گذشته چهار کشور فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و پرتغال در ممانعت از ورود هواپیمای حامل "اوو مورالس" رئیس جمهور بولیوی به حریم هوایی این کشورها، چهار کشور از کشورهای عضو بازار مشترک آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور تصمیم گرفتند سفرای خود را از این چهار کشور اروپایی فرا بخوانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، لوئیس آلماگرو، وزیر امور خارجه اروگوئه روز جمعه در نشست سران کشورهای عضو گروه مرکوسور اعلام کرد روسای جمهور آرژانتین، برزیل، اروگوئه و ونزوئلا در نظر دارند سفرای خود را در چهار کشور اروپایی نامبرده برای برخی رایزنی ها فرا بخوانند.

سران کشورهای عضو بازار مشترک آمریکای جنوبی موسوم به سازمان مرکوسور اقدام چهار کشور فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و پرتغال در ممانعت از ورود هواپیمای حامل اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی به حریم هوایی این کشورها را محکوم کردند.

مادورو رئیس جمهوی ونزوئلا در جریان برگزاری اجلاس سران مرکوسور در مونته ویدئو در اروگوئه گفت: ما موضوعات مختلفی را بررسی و بیانیه های مهمی صادر کردیم. در یکی از این بیانیه ها اقدام اخیر کشورهای اروپایی بر ضد اوو مورالس عزیر و کشور بولیوی را محکوم کردیم.به عنوان کشورهای عضو مرکوسور تصمیم گرفتیم تا در اقدامی مشترک خواهان توضیح و عذرخواهی عمومی کشورهای اروپایی که مرتکب این عمل زشت شدند، بشویم.

وی افزود: ما با تصویب و انتشار بیانیه ای تاریخی درباره حقوق بشر حق پناهندگی را به عنوان یکی از حقوق اساسی بشر به تصویب رساندیم.

مادورو در پایان گفت:جاسوسی جهانی آمریکا وجدان عمومی این کشور و تمام جهان را به واکنش واداشت.بر اساس موضوعات کلیدی در حیطه اخلاق سیاسی ما خواهان ایجاد جهانی هستیم که در آن به صلح احترام گذاشته شود. ما خواهان ایجاد جهانی نیستیم که در آن شاهد سلطه برخی کشورها بر دیگر کشورها باشیم.


برچسب ها: مرکوسور ، اروپا ، سفرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار