شاهزاده قاچاقچی سعودي با وثيقه 5 ميليون دلاري آزاد شد

شاهزاده زن سعودی که در آمریکا با اتهام قاچاق انسان مواجه بود، به قید وثیقه پنج میلیون دلاری آزاد شد، ولی مقامات آمریکا محدودیت‌های سختگیرانه ای را در زمینه مسافرت برای وی وضع کرده و موقعیت این شاهزاده را با جی پی سی ردیابی می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری آسوشیتدپرس، "مشاعل العیبان" 42 ساله که به گفته دادستانها یکی از شش همسر عبدالرحمان بن ناصر بن عبدالعزیز آل سعود شاهزاده سعودی است، یک روز پس از دستگیری اش به قید وثیقه هنگفت پنج میلیون دلاری آزاد شد.

وی قبل از آزادی در حالیکه لباس آبی تیره زندانیان را به تن داشت برای پاسخگویی درباره اتهام قاچاق انسان در دادگاه حاضر شد.

وی در این جلسه به جرم خود اعتراف نکرد و دادگاه وی به 29 ژوئیه موکول شد.

پس از شکایت یک خدمتکار زن کنیایی مبنی بر اینکه برخلاف میل باطنی اش مجبور به خدمت طولانی به العیبان با دستمزد ناچیز شده، این شاهزاده سعودی دستگیر شد.

این خدمتکار پلیس را به محل اقامت خانواده العیبان کشاند.

تونی راکاکاس دادستان منطقه ای پس از جلسه دادگاه گفت: این زن در معرض کار اجباری بوده و العیبان را به یک برده دار تشبیه کرده است.

وی که خواستار وثیقه 20 میلیون دلاری برای آزادی العیبان شده بود، افزود: 150 سال از پایان برده داری می‌گذرد و این کار در آمریکا و به ویژه در کالیفرنیا ممنوع است و تاسف آور است که شاهد این مسئله در اینجا باشیم.

پی مایر وکیل العیبان پس از جلسه دادگاه از اظهارنظر خودداری کرد ولی قبلا این موضوع را صرفا یک اختلاف داخلی بر سر ساعت کاری خوانده بود.

العیبان در حال حاضر حق تماس با شاکی را ندارد و نمی‌تواند بدون اجازه دادگاه اورنج کانتی را ترک کند.

این زن کنیایی به دادگاه گفت که گذرنامه اش هنگام ترک کشورش برای کار برای العیبان از وی گرفته شده است.

وی افزود: امیدوار بوده تا بتواند پول کافی برای تامین مخارج درمان دختر بیمار هفت ساله اش را بدست آورد.

این زن 30 ساله کنیایی که نامش منتشر نشده، گفت: مجبور بوده ساعات طولانی کار کند و تنها بخش کمی از پولی را که به وی وعده داده می‌شد، دریافت می‌کرده است.

پلیس در جستجوی خانه این شاهزاده سعودی، چهار کارگر زن دیگر از کشور فیلیپین را پیدا کرد.

پلیس گفت: این کارگران از پلیس خواسته اند که اجازه آزادی پیدا کنند.

دادستان گفت: گذرنامه های این کارگران فیلیپینی نیز به همراه گذرنامه کارگر کنیایی در گاوصندوق خانه العیبان بوده است.

این مورد اولین پرونده قاچاق کارگر در اورنج کانتی از زمان رای دادن مردم به قانون سخت تر شدن مجازات این جرم در سال گذشته است.

العیبان در صورتیکه گناهکار شناخته شود، ممکن است تا 12 سال به حبس محکوم شود.

اعضای خاندان سعودی تاکنون چندین بار اقدامات خلاف قانون انجام داده اند. در سال 2002 بنیه ال سعود یک شاهزاده زن سعودی به جرم هل دادن خدمتکارش به پایین پله ها 1000 دلار جریمه شد. در سال 1995 ماها السدیری شاهزاده زن دیگری خدمتکارش را مقابل دیدگان یک پلیس مورد ضرب و شتم قرار داد.

"علی احمد" مدیر یک موسسه مربوط به امور کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مستقر در واشنگتن گفت: این افراد پول زیادی دارند و فکر میکنند بالاتر از قانون هستند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار