پخش اعلامیه‌های درخواست ارتش مصر برای همکاری ساکنان سينا با نيروهاي مسلح

ارتش مصر از ساکنان استان سینای شمالی خواست با نیروهای امنیتی این کشور همکاری کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، شاهدان گفتند هواپیماهای ارتش مصر روز جمعه اعلامیه هایی با امضای فرمانده نیروهای مسلح در خیابان ها و میدان های اصلی شهر العریش مرکز استان سینای شمالی پخش کردند.

ارتش مصر در این اعلامیه ها از مردم خواست با نیروهای مسلح این کشور همکاری کنند و اجازه ندهند افراد مسلح خارجی با ورود به خاک مصر دست به خشونت و کشتار نیروهای مسلح بزنند. 

در همین حال بالگردهای ارتش مصر سحرگاه امروز اعلامیه هایی را در میدان رابعه العدویه قاهره پخش کردند. 
 ارتش مصر در این اعلامیه ها از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور که در میدان رابعه العدویه تحصن کرده اند، خواست این میدان را خالی کنند و به خانه های خود بازگردند. ارتش مصر بر احترام خود به طرفداران محمد مرسی تاکید کرد. 
تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه قاهره در واکنش به پخش این اعلامیه ها تاکید کردند تا زمانی که به محمد مرسی به قدرت بازگردد به تحصن خود ادامه خواهند داد. 
ارتش مصر همچنین از مردم خواست تا حد امکان در ساعات پایانی شب از ار خانه هایشان خارج نشوند و از خودروهای بدون پلاک استفاده نکنند.
ارتش مصر روز جمعه اعلام کرد که عمليات پاکسازي صحراي سينا از وجود گروههاي مسلح را آغاز کرده است. از زمان برکناري "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر از قدرت توسط نظاميان آن کشور وضعيت امنيتي در شبه جزيره سينا بغرنج شده است. 



برچسب ها: مصر ، اعلامیه ، سینا ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار