با حضور مدير انجمن موسيقي در كنسرت آيينه‌ها؛

طنين "هفت دريا" با آواز "همايون شجريان"/ شب موسيقي اصيل ايراني بانواي تنبور "سهراب ‌پورناظري"

شب موسيقي اصيل ايراني در بيست‌و يكمين شب از تير ماه بانواي تنبور "سهراب پور‌ناظري" و طنين "هفت دريا" با آواز "همايون شجريان" رقم خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در كنسرت آيينه‌ها گروه "سياوش" در بيست‌و يكمين شب از تير ماه 1392 با آواز "همايون شجريان" و آهنگسازي "سهراب و كيخسرو پورناظري" در حالي برگزار شد كه طراحي صحنه به نحوي شورانگيز يادآور فضاي خانه‌هاي قديمي همراه با شمع‌هاي روشن در بخش نخست و ترسيم فضاي دل‌انگيز آسمان در شب و نور آبي‌رنگ مهتاب در بخش دوم بود. 
اعضاي گروه موسيقي "سياوش" كه همگي پيراهن سفيد بر تن داشتند در اين اجرا بسيار خوش درخشيدند و مرد استقبال بي‌نظير علاقمندان موسيقي اصيل ايراني قرار گرفتند. 
در قسمت نخست اين كنسرت مقدمه نوا با آهنگسازي "سهراب پورناظري" ساز و آواز با شعري از حافظ، آيينه‌ها با آهنگسازي "كيخسرو پورناظري" و شعر "مهسا زمانيان" تك‌نوازي كمانچه از عشق با آهنگسازي "سهراب پورناظري" و براساس ملودي "طهمورث پور‌ناظزي" قطعه ضربي حجاز با آهنگسازي "سهراب پورناظري" آواز حجاز با شعري از حافظ و سعدي قطعه دلنشين هفت دريا با آهنگسازي "سهراب پورناظري" و شعري از مولانا اجرا شد. 
در دومين بخش از كنسرت آيينه‌‌ها نيز ساز و آواز اصفهان با شعري از مولانا قطعه "رهايي" با اهنگسازي "سهراب‌پورناظري" و شامل مهتاب (اپيزوداول) با شهر خيام، خداوندان اسرار (اپيزود دوم) با شعر مولانا جاني و صدآه (اپيزودسوم) با شعر حافظ براساس ملودي "كيخسرو پورناظري" با نواي ش.رانگيز سازهاي ايراني در تالار وحدت طنين‌انداز شد. 
گروه موسيقي "سياوش" در بيست‌و يكمين شب از تير ماه ميزبان "علي ترابي" مدير عامل انجمن موسيقي و "عليرضا وكيلي‌منش" خواننده جوان موسيقي اصيل كشورمان بود. 
كنسرت آيينه‌ها در نخستين ماه از تابستان با حضور نوازندگاني چون "حسين رضايي‌نيا" به عنوان نوازنده دف و دايره "همايون نصيري" نوازنده جمبه و دمدم و كوزه، "حميد خوانساري" بربط "داريوش آذر كنمترباس"، "اصغر عربشاهي" تار، "مهيار طريحي" سنتور، "آيين مشكانيان" تنبك  و كوزه و "سهراب پورناظري" كمانچه و تنبور با مخاطبان خود ديدار كرد. 
گفتني است، كنسرت گروه "سياوش" در شب‌هاي 20 و 21 تير ماه در تالار وحدت به اجراي برنامه پرداخت و شب 22 نير نيز با هوادارانش ملاقات مي‌كند./ي2

گزارش از بهاره كنجكاوفرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار