عدم احترام به كودكان راهي براي بروز خودخواهي

يك روانشناس گفت:علت بروز خودخواهي در برخي از كودكان بدليل عدم اعتماد به نفس آنانست و زماني كه از طرف والدين خود مورد احترام قرار نمي گيرند اين امر باعث افزايش دوري از خانواده مي شود.

جعفريان روانشناس، در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: علت بروز خودخواهي در برخي از كودكان بدليل عدم اعتماد به نفس در آنان است و زماني كه از طرف والدين خود مورد ارزش و احترام قرار نمي گيرند اين امر باعث افزايش خودخواهي، ترس و وحشت و در ن هايت دوري از جمع و خانواده مي شود.

وي ادامه داد: در سنين 5-3 سال كه شخصيت كودك شكل مي گيرد والدين خطاهاي آنان را گوشزد و با گذاشتن قوانين منظم آن ها را در مسير اصلي زندگيشان رهنمون سازند و با كشف استعدادها و توانائيشان اعتماد به نفس در آنان را تقويت كنند.

وي با تاكيد بر افزايش اعتماد به نفس در كودكان تصريح كرد: دادن اعتماد به نفس در كودكان باعث شادي و نشاط و از بين رفتن خودخواهي در آنان مي شود و با شناخت مهارت ها و استعدادهاي آنان تلاش در شكل دادن شخصيت فرزندانشان كنند.

وي در ادامه اظهار كرد: والدين بعنوان اصلي ترين نهاد خانواده تربيت فرزندانشان را به عهده دارند و وجود خواهر و برادر بزرگتر منوط به شناخت حريم ها و حرمت هاي خود بسيار ارزشمند است و بعنوان راهنما براي آنان محسوب مي شود.

جعفريان در خاتمه خاطرنشان كرد: والدين علاوه بر اينكه بايد اشتباهات فرزندانشان را به آنان گوشزد كنند با گذاشتن احترام در ميان خانواده باعث افزايش اعتماد به نفس و شكل دادن شخصيت در آنان مي شوند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار