افزایش نرخ کارمزد جایگاهداران CNG /قیمت حامل های انرژی در دولت دهم افزایش نمی یابد

معاون ستاد حمل و نقل سوخت کشور گفت: در دولت دهم قیمت CNG، بنزین و نفت و گاز تغییر نمی کند ، در حال حاضر افزایش قیمت، تنها در خصوص نرخ کارمزد جایگاهداران CNG است.

علی ربیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه قیمت سی ان جی، نفت و گاز و گازوئیل در دولت دهم افزایش پیدا نخواهد کرد افزود:‌ در حال حاضر تنها موضوع قیمت کارمزد جایگاهداران سی ان جی مورد بررسی قرار گرفته و ستاد حمل و نقل سوخت کشور قیمت هایی را در خصوص افزایش نرخ کارمزد جایگاهداران ارائه کرده است و در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: هم‌اکنون کارمزد جایگاه‌داران CNG بابت هر مترمکعب گاز 60 تومان است که باید این رقم با توجه به افزایش بیش از 80 درصدی هزینه‌های جایگاه‌داران CNG افزایش یابد.
 
 اردشیر دادرس رییس انجمن جایگاهدارن CNG کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از عدم افزايش کارمزد جایگاهدارن سی ان جی گفت: از زمان اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تاکنون رقم کارمزد جايگاه هاي «سي.ان.جي» تغييري نکرده و 40تومان به ازاي فروش هر مترمکعب گاز باقي مانده است. اين در حالي است که هزينه هاي جايگاهداران 85درصد افزايش داشته است که شامل افزايش هزينه حقوق و دستمزد، تامين کالاو قطعات يدکي، قبوض آب، برق و گاز، بيمه و... است.

به گفته دادرس، اگر قرار باشد کارمزدي براي سال جاري تعيين شود، اين رقم بايد از 80تومان به ازاي فروش هر مترمکعب گاز بيشتر باشد.

وی با اعلام این‌که از ابتدای امسال صنعت CNG در همه حلقه‌های خود (ساخت کمپرسور، جایگاه، تولید مخازن خودرو و نصب و تبدیل ناوگان) متوقف شده است، گفت: صنعت CNG به انزوا کشیده شده و در وضعیت بدی بسر می برد.

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG هشدار داد که تاثیرات منفی وضعیت بحرانی صنعت CNG در کوتاه‌مدت مشخص نیست بلکه یک تا دو سال دیگر که مصرف بنزین افزایش یافت نتیجه‌ کوتاهی در عدم توسعه صنعت CNG مشخص می‌شود.
 
وی اظهار داشت: در صورت افزایش کارمزد جایگاه‌داران CNG مردم حاضرند این رقم را به راحتی بپردازند، چرا که با توسعه‌ این صنعت مردم کمتر زمان خود را در گرما و سرما در صف‌های طولانی CNG تلف خواهند کرد.
 
دادرس با درخواست کمک از دولت فعلی و دولت جدید خواستار حمایت بیشتر و احقاق حقوق صنعت CNG کشور شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کارمزد ، سی ان جی ، انرژی ، سوخت ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار