گیلان /

تعیین ساز و کار صادرات چای سنواتی

ساز و کار صادرات چای سنواتی تعیین شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، استاندار گیلان گفت : براساس این مقررات بارگیری و حمل و نقل چای سنواتی خارج محدوده سازو کار تعیین شده قاچاق و ممنوع است .

کیهان هاشم نیا افزود : توزیع هر نوع چای سنواتی متعلق به بخش خصوصی و دولتی در داخل کشور ممنوع است و این نوع چای فقط برای مصارف صنعتی و فرآوری میتواند با تایید استاندارد و بر اساس ساز و کار تعیین شده به خارج از کشور صادر شود.

وی اخذ گواهینامه ی صادراتی از استاندارد و پلمپ محموله را از شرایط اصلی ساز و کار صادرات چای سنواتی اعلام کرد و گفت : چنانچه متخلفین از این مقررات به مراجع قضایی معرفی می شوند .

استاندار اضافه کرد : گمرکات سراسر کشور موظفند پس از ورود خودروهای حاوی چای صادراتی سنواتی به گمرکات ، نظارت لازم را نسبت به صحت و مخدوش نبودن پلمپ خودرو و کیسه های چای ، اعمال و از خروج محموله هایی که پلمپ آنها مخدوش بوده و یا صحت آن مورد گواهی استاندارد نباشد ، جلوگیری کنند .

نماینده ی ویژه ی رئیس جمهور در امور چای افزود : انجام آزمایش های مربوط به هر نوع چای صادراتی یا وارداتی فقط از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و یا آزمایشگاه های تأئید صلاحیت شده از سوی این سازمان دارای وجاهت قانونی است . /س
برچسب ها: صادرات ، چای ، سنواتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.