اتهام رسانه‌هاي مصري به پخش اخبار جعلي

رسانه هاي مصري به پوشش جانبدارانه تحولات اخير اين کشور و پخش خبرهاي جعلي متهم شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني القدس، نوارهاي ويدئويي منتشر شده در پايگاه هاي اينترنتي نشان مي دهد تلويزيون المصريه، از طرفداران محمد مرسي براي گفتگو دعوت نمي کرد و در مواردي هم پخش سخنان طرفداران مرسي را به بهانه هاي مختلف قطع مي کرد. 

تلويزيون مصر اظهارات سخنگوي وزارت بهداشت اين کشور در مورد درگيريها در اطراف مقر گارد رياست جمهوري مصر در قاهره را هم که عليه نيروهاي مسلح اين کشور بود، قطع کرد. 

رسانه هاي مصري همچنين از تعطيلي شبکه هاي تلويزيوني اسلام خواهان اين کشور و بازداشت کارکنان آنها استقبال کردند و اتهامات مختلفي را عليه آنها مطرح کردند.  

تلويزيون المصريه همچنين تصاوير آرشيوي مربوط به درگيريها در منطقه العباسيه قاهره در سال 2012 را به عنوان درگيريها در اطراف گارد رياست جمهوري پخش کرد و مدعي شد تظاهرکنندگان طرفدار محمد مرسي عامل آغاز خشونت ها بودند. 

شبکه هاي تلويزيوني مصر همچنين تصاوير هوايي از تظاهرات طرفداران محمد مرسي در ميدان رابعه العدويه را به عنوان تظاهرات مخالفان مرسي و حاميان ارتش مصر پخش کردند. 

تصاوير پخش شده در پايگاه هاي اينترنتي نشان مي دهد که چگونه گوينده يکي از شبکه هاي تلويزيوني مصر با گرفتن کاغذي در برابر حسن شاهين سخنگوي جنبش تمرد به او تلقين مي کند که چه سخناني را بيان کند. 

برچسب ها: رسانه ، مصری ، جعل ، اخبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار