عضو شوراي عالي حزب الوفد مصر : اخوان المسلمین با کمک آمریکا امید به بازگشت دارد

عضو شوراي عالي حزب الوفد مصر در قاهره ، گفت: جماعت اخوان المسلمين همچنان تصور مي کند با فشارهاي آمريکا و غرب مي تواند به قدرت در مصر بازگردد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، عصام شيحا در مصاحبه با شبکه تلويزيوني الحره، درباره تظاهرات طرفداران محمد مرسي در شهرهاي مختلف مصر افزود: جماعت اخوان المسلمين اصرار دارد در مسير برخورد و تظاهرات مردمي حرکت کند. اين جماعت به دنبال نمايش قدرت خود است، اما فراموش مي کند که مردم مصر از عملکرد آن خشمگين هستند. اين جماعت بايد اصول جديدي بازي در عرصه سياسي مصر را بپذيرد و در گفتگوها و آشتي ملي شرکت کند. 
شيحا خاطر نشان کرد: اين گروه ثابت کرد که توانايي اداره کشور بزرگي مانند مصر را ندارد. اخوان المسلمين اکنون به دنبال تقويت جايگاه خود براي به دست آوردن بهترين شرايط در مذاکره با نظام جديد مصر است. اين گروه تصور مي کند فشارهاي آمريکا و غرب اوضاع را تغيير خواهد داد. اخوان المسلمين تلاش کرد نظام مورد نظر خود را در مصر حاکم کند. کشمکش کنوني بر سر هويت مصر است. 
وي خاطر نشان کرد: ملت مصر و نهادهاي حاکميتي عليه تروريسم اخوان المسلمين با يکديگر متحد شدند. حذف کردن جريان هاي اسلام خواه از عرصه سياسي مصر غيرممکن است، اما اين گروهها با عملکرد خود در حال تضعيف جايگاهشان هستند. گروههاي اسلام خواه بايد بين فعاليت هاي سياسي و تبليغي يکي را انتخاب کنند.  محمد مرسي جنايت هايي را در حق ملت مصر مرتکب شد و بايد در مورد آنها محاکمه شود. 









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار