وجود ظرفیت های خالی در صنعت کاشی و سرامیک کشور

یک تولیدکننده برتر حوزه کاشی و سرامیک گفت: از 700 میلیون متر مربع ظرفیت تولید سرامیک تنها 450 میلیون مترمربع در کشور تولید داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، امیرعباس حق پناهی با بیان اینکه هم اکنون 144 تولیدکننده سرامیک در کشور فعالیت دارند افزود: ظرفیت تولید این محصول در کشور، 700 میلیون متر مربع است اما هم اکنون تنها 450 میلیون مترمربع  در کشور تولید داریم.

وی در خصوص مشکلات تولید و صادرات در این حوزه تصریح کرد: عدم تخصیص اعتبار مناسب و بروکراسی بر سر راه دریافت تسهیلات و عدم پرداخت به موقع این اعتبارات مانع توسعه تولید و سبب کاهش ظرفیت تولید و در نتیجه کاهش صادارت کاشی و سرامیک  شده است.

این فعال حوزه کاشی و سرامیک با بیان این که تحریم های بین المللی مشکلات زیادی را بر سر راه صادر کنندگان ایجاد کرد، گفت: اما در عین حال تحریم ها ما را وادار کرد که قویتر شویم و ما از آن بعنوان فرصت برای رشد در تولید استفاده کردیم این در حالی است که هم اکنون جزو صادر کنندگان فعال کاشی و سرامیک به 52 کشور دنیا هستیم.

وي اظهار داشت: هم اکنون 98 درصد سهم بازار از کاشی سرامیک مینیاتور در انحصار این شرکت بوده که به لحاظ استاندراردهای جهانی جزو5 تا 10 تولید کننده کاشی و سرامیک در جهان است.

وی افزود: محصولات با کیفیت مطلوب کاشی و سرامیک در حال حاضر به سه کشور تولید کننده کاشی و سرامیک در جهان ایتالیا، اسپانیا و ترکیه صادر می شود که متاسفانه به دلیل مشکلات مختلف و نداشتن برند جهانی این کالا با بسته بندی این کشورها و با نام آنها به سراسردنیا صادر می شود.

حق پناهی در خصوص چگونگی رفع مشکلات ارزی در فروش و صادرات به سایر کشورها اظهار کرد: در بخش صادرات با استفاده از تهاتر توانسته ایم مشکلات دریافت ارزی را تا اندازه ای کاهش دهیم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، صهعت ، کاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار