مراسم انسی با قرآن با حضور قاریان برجسته بین المللی برگزار می شود

رئیس اداره امور اجتماعی منطقه یک گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان مراسم انسی با قرآن با حضور قاریان برجسته بین المللی در مساجد محلات برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سعید کارگران افزود: این مراسم با حضور شهروندان ، شورایاریها و تشکلهای مردمی به اجرا می رسد.
کارگران تصریح کرد: مسابقات فرهنگی و ورزشی در رشته های مختلف، هم چنین برنامه های متنوع هنری با استفاده از قابلیتهای هنری و فرهنگی محلات برگزار می شود.
رمضان نام یکی از ماههای قمری و تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ درآن حرام کرده است.
کارگران بیان کرد: توجه ویژه به بحث اوقات فراغت جوانان ونوجوانان واز سوی دیگر همکاری و تعامل مؤثر با اماکن مذهبی، آستان مقدس امامزادگان (ع) و همکاری با مساجد سطح منطقه در طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه ها ست.
در بعضی از روایات، امامان و پیشوایان معصوم (ع) به اهمیت و فضیلت و ارزش و اهمیت روزه  و ماه مبارک رمضان و فضیلت و ارزش و اهمیت روزه و ماه مبارک رمضان بیاناتی دارد که جایگاه ویژه و خصوصیتهای بزرگ این ماه خدا و ماه ایمان و تقوا را می رساند به طوری که پیامبر بزرگوار اسلام (ص) فرمود: ماه رمضان ، ماه خداست، در ماه رمضان حسنات و نیکی های شما چندین برابر می شود و سیئات ، بدیهایتان محو و نابود می گردد
کارگران خاطر نشان کرد: حضور در مراکز بهزیستی و نگهداری ایتام، غبار روبی مساجد و اماکن مذهبی، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح مساجد از برنامه هایی است که در ماه رمضان اجرا می شود.
ماه رمضان، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و مؤمنان با مقدمه سازی و فراهم کردن زمینه های معنوی در ماههای رجب و شعبان هر ساله خود را برای ورود به این ماه شریف و پر برکت آماده می کنند و با حلول این ماه با شور و اشتیاق دادن، اطعام و افطاری به نیازمندان، شب زنده داری و عبادت ، تلاوت قرآن ، دعا، استغفار، دادن صدقه و روزه داری روح و جان خود را از سر چشمه فیض الهی سیراب می کنند.
امید است روزه داران بتوانند با جلا دادن روح خود آیینه تمام نمای روزه داری و مسلمانی را جلا دهند و در تلاش برای رسیدن به چشمه الهی کوشش نمایند. /ف
برچسب ها: مراسم ، قران ، قاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار