عسلویه/

برخورد قاطع با ساخت‌وسازهای غیر مجاز در دشتستان

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان بر لزوم برخورد قاطع با ساخت‌وسازهای غیر مجاز در دشتستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، عبدالکریم رستگار صبح امروز در نشست مشترک شهرداران و دهیاران شهرستان دشتستان اظهار داشت: در سال‌های اخیر وضعیت امنیتی شهرستان دشتستان پیشرفت خیلی خوبی داشته و شش سال است که کاهش جرائم را در این شهرستان شاهد هستیم.

وی افزود: با وجود اینکه دشتستان یک سوم وسعت و جمعیت استان بوشهر را در خود جای داده است، ولی طی سال‌های اخیر بیشترین حجم کاهش جرم را در دشتستان شاهد بوده‌ایم.

رستگار با اشاره به کاهش چشمگیر جرایم خشن در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: جرائمی مانند سرقت مسلحانه، قتل عمد، سرقت و ... در گذشته بیشترین میزان جرائم را در شهرستان به خود اختصاص می‌دادند که در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان بیان داشت: در سال‌های گذشته شاهد وقوع 55 قتل در شهرستان دشتستان بوده‌ایم و این در حالی است که در سال گذشته تنها 11 قتل در شهرستان دشتستان رخ داد.

وی اضافه کرد: سرقت مسلحانه در شهرستان دشتستان از 80 مورد در سال‌های قبل به پنج مورد در سال 90 کاهش یافت و سال گذشته تنها شاهد وقوع دو سرقت در شهرستان دشتستان بودیم.

رستگار اذعان داشت: امنیت امروز شهرستان دشتستان با تلاش همه‌جانبه شورای تامین شهرستان حاصل شده و همه باید قدردان آن باشیم و برای حفظ آن تلاش کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان گفت: شورای تامین، فرمانداری دشتستان، اداره اطلاعات، فرماندهی انتظامی، سپاه و بسیج شهرستان، دستگاه قضایی و ... برای ایجاد امنیت پایدار در دشتستان تلاش کرده‌اند و وضعیتی که امروز در دشتستان شاهد هستیم، حاصل همکاری همه‌جانبه ایشان است.

رستگار بیان داشت: مشکل ساخت و ساز غیر مجاز از مسائلی است که در مناطق مختلف شاهد آن هستیم و در دادگستری شهرستان دشتستان برای رفع این مشکل همکاری لازم را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرایم مهم‌تر از برخورد با جرایم است، خاطرنشان کرد: پیشگیری در جرائمی مانند ساخت و سازهای غیر مجاز اهمیت بیشتری از برخورد و تنبیه متخلفین دارد و دستگاه‌های مربوط نیز می‌توانند با نظارت خود مانع ساخت‌و سازهای غیر مجاز شوند.

رستگار گفت: مطابق قوانین با ساخت‌وسازهای غیر مجاز برخورد کرده‌ایم و اگر موردی وجود دارد که دستگاه قضایی با این جرم برخورد نداشته شهرداران، دهیاران و دستگاه‌های اجرایی به ما اطلاع‌رسانی کنند تا مورد را شخصا پیگیری کنم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.