بخشودگي سربازان فراري تا سال 86، در گذشته نيز اجرا مي شد

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: بخشودگي سربازاني که تا سال 86 از خدمت فرار کرده اند قانون جديدي نيست و در گذشته نيز اجرا مي شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛  سردار «سيد حميد صدرالسادات» در خصوص اعلام جديد ستاد کل نيروهاي مسلح در خصوص بخشودگي سربازان فراري گفت: البته اين قانون در گذشته نيز اجرا مي شده اما زمان معرفي اين افراد به محل خدمت، تعيين نشده بود.
 
وي در تشريح اين خبر اظهار داشت: سربازاني که تا سال 86 از خدمت فرار کرده بودند، با موافقت مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در صورت معرفي خود به محل خدمتشان، از تعقيب جزايي و کيفري معاف مي شدند.
 
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا، تصريح کرد: براساس اعلام ستاد کل نيروهاي مسلح، اين سربازان فراري تا پايان شهريور امسال وقت دارند تا خود را به واحدهاي محل خدمت خود معرفي کنند تا مورد بخشش واقع شوند و به خدمت خود ادامه دهند.
 
سردار صدرالسادات، افزود: البته اين موضوع مربوط به سازمان وظيفه عمومي نمي شود زيرا اين سازمان به امور کساني رسيدگي مي کند که قبل از آغاز خدمت، غايب مي شوند و اين قانون مربوط براي کساني است که به سربازي آمده اما پس از مدتي، خدمت خود را ترک کرده اند.
 
به گفته اين مقام انتظامي، براساس قانون، سربازاني که بدون اطلاع محل خدمت خود را ترک کنند، به محص ورود به دادسراي نظامي معرفي مي شوند اما با عفو مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مي توانند خود را به يگان هاي محل خدمت معرفي کرده و به سربازي ادامه دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۱۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
چرا کسانی که رنگ خدمت ندیدن را معاف مکنید من که 5ماه خدمت کردم فرارکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
سلام خسته نباشیدچرافقط سربازان فراری هشت سال ازخدمت میتوانندمعافیت بگیرندکمترنه
آخرین اخبار