فیاضی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

تاسیس پایگاه طالبان در سوریه ؛ مهر تاییدی بر دخالت بیگانگان در بحران دوسال اخیر

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تاسيس پايگاه طالبان در سوريه اين امر كه جنگ داخلي سوريه، جنگ مردم عليه نظام این کشور نيست را بيش از پيش تثبيت مي‌كند؛ چراکه مسببین اصلی جنگ داخلی سوریه تروریست‌های تحت حمایت کشورهای قدرتمند غرب و بیگانگان هستند.

 

"سيد جلال فياضي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اخير گروه تروريستي طالبان مبني بر تاسيس پايگاه در سوريه، گفت: موضوع دخالت بيگانگان و گروه‌هاي تروريستي در بحران سوريه، موضوعي كاملا آشكار و روشن است چراكه افرادي از مليت‌هاي مختلف در اين كشور عليه حكومت فعلي اين كشور به اقدامات جنايت‌كارانه و تروريستي دست مي‌زنند.
 
وي در ادامه افزود: گروه تروريستي طالبان گروهي با نگاهي كاملا قشري‌گرايانه به اسلام و به دور از هرگونه نزدیکی با اصول و مباني اسلام به ادامه فعاليت‌هاي تروريستي و جنايتكارانه‌شان در منطقه اقدام مي‌كنند.
 
فياضي تصريح كرد: تاسيس پايگاه طالبان در سوريه اين امر كه جنگ داخلي سوريه، جنگ مردم عليه نظام نيست را بيش از پيش تثبيت مي‌كند؛ چراکه مسببین اصلی جنگ داخلی سوریه تروریست‌های تحت حمایت کشورهای قدرتمند غرب و بیگانگان هستند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از صاحب‌نظران بر این باورند که گروه‌های تروریستی طالبان و القاعده تحت حمایت آمریکا به اقدامات جنایتکارانه و تروریستی در منطقه دست می‌زنند، اظهار داشت: تاسیس پایگاه طالبان در سوریه مهر تثبیتی بر ادعای ادعای صاحب‌نظران غربی و منطقه‌ای خواهد بود.

فیاضی با بیان اینکه تغییرات در کشورها هیچ‌گاه از لوله تفنگ ترورریست‌ها و بیگانگان ایجاد نخواهد شد، افزود: به طور قطع ملت سوریه باید از مسیر صندوق‌های رأی و از طریق دموکراسی برای سرنوشت کشورشان تصمیم‌گیری کنند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه کشورهای مدعی مردم‌سالاری به گونه‌ای رفتار نکنند که تا همین اندازه حیثیتی که دارند زیر سؤال نرود، خاطر نشان کرد: بیگانگان و قدرت‌های غربی باید به دور از هرگونه دخالت بی‌جا در امور داخلی سوریه تعیین سرنوشت این کشور را به دست ملت این کشور  بسپارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: طالبان ، اسلام ، سوریه ، تروریست ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار