پايگاه خبري اخبارک:

تحولات مصر: "رضایت آمریکا و اسرائیل و شادی خلیجی ها"

اخبارک در گزارشي نوشت: آخرين تحولات مصر موجب خرسندي سه گروه "آمريکا-اسرائيل-اعراب حاشيه خليج فارس" شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اخبارک، نويسنده در اين گزارش مي نويسد: ای کسانی که در میدان الرابعة العدویة و دیگر میدان ها حضور دارید در مورد وقایعی که از این پس در جریان است، به هوش باشید. علاوه بر کم  رنگ نشان دادن انبور تظاهر کنندگان، گروه مخالف تلاش دارند چنین وانمود کنند که این اجتماعات نوعی حضور عامیانه سیاسی و اجتماعی و شبیه به شب بیداری های ماه رمضان و تراویح است تا موضع گیری های سیاسی شما را علیه این کودتای نظامی محو کنند.

بنابراین باید کلام خود را روشن ارائه دهید و به کسانی که خارج از میدان تظاهرات هستند، بگویید که شما از دموکراسی به سرقت رفته دفع می کنید و نه از شخص یا جریان خاصی، از ارزش های سیاسی ای دفاع می کنید که آن را از انقلاب 25 ژانویه 2011 به دست آوردید و اینک می خواهند آن ها را بسوزانند و  ازبین برند. 

این تظاهرات، تظاهرات همه مصری هایی است که نمی خواهند به دوران کودتا برگردند و اعتصاب برای  حمایت از  گروه و جریان خاصی نیست.

 بدون تشنج و تنش این داستان را به همه دنیا بگویید، بگویید که روزنامه رسمی الاهرام خبر برکناری محمد مرسی را به کودتا تعبیر کرد و روزنامه عکاظ عربستان از سناریوی وزیر دفاع مصر برای برکناری رئیس و فرمانده خود پرده برداشت.

روزنامه عکاظ سعودی قبل از روزنامه دولتی الاهرام مصر خبر از کودتای وزیر دفاع مصر علیه رئیس خود داده بود، به طوری که رئیس هیات تحریریه این روزنامه صبح روز سی ژوئن می نویسد: نظامی ها برای مدتی کوتاهی که بیشتر از یک سال طول نمی کشد، بر مصر حکومت خواهد کرد. اگر بگوییم که این نوع اخبار بیشتر متکی بر دیکته و الهام است تا زیرکی مطبوعاتی و حرفه ای، اما سوالات بسیاری در اینجا مطرح می شود و آن اینکه چرا روزنامه عربستان قبل از روزنامه مصر این خبر را داده بود؟ و اگر می بینی که حکومت سعودی نخستین کشوری است که این اقدام را تبریک گفته و با وزیر دفاع اوضاع مصر را بررسی می کند، بر حیرت تو افزوده می شود.

از طرف دیگر آمریکا نیز سکوت اختیار می کند تا از قانون خود که اجازه هیچ کمکی به کشورهایی که در آن رئیس جمهور دموکرات از طریق کودتا یا دستور نظامی برکنار شده، را نمی دهد، فرار کند و سرزنش نشود  و اقدام ارتش مصر را نه تایید و نه رد کرد.

آنچه از همه این ها تعجب برانگیز تر است این که اسرائیل همیشه از قطع کمک های نظامی به مصر خوشحال می شد، اما می بینیم که روزنامه الشروق به نقل از خبرگزاری فرانسه می نویسد: "اسرائیل از واشنگتن می خواهد کمک های نظامی خود به مصر را ادامه دهد و حتی مسئولان آمریکایی را زیر فشار گذاشته که کمک های خود را متوقف نکند" و مقامات اسرائیل تاکید می کنند که قطع این کمک ها تاثیر منفی بر اسرائیل خواهد داشت زیرا در این صورت مصر توان لازم برای برقراری امنیت در سیناء را نخواهد داشت.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار