فلج اطفال در 180 کشور دنیا ریشه کن شده است

بر اساس آمارهایی که سازمان بهداشتی دنیا ارائه می کند، فلج اطفال در بیش از 180 کشور دنیا ریشه کن شده است و زمان طولانی تا ریشه کنی کامل این بیماری در دنیا باقی مانده است.

عباسعلی ملکشاهی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران  گفت:  اغلب بیماری های عفونی در چند سال گذشته کنترل شده اند و امروز شاهد هستیم که بسیاری از این بیماری ها حذف یا ریشه کن شده اند.
 
وی اظهار داشت: فلج اطفال از جمله بیماری های عفونی بود که در سال های نه چندان دور، موجب مرگ تعداد زیادی از کودکان در جهان می شد.

ملکشاهی با اشاره به هدف گذاری هایی برای ریشه کنی فلج اطفال در جهان،تاکید کرد:  بر اساس آمارهایی که سازمان های بهداشتی دنیا ارائه می کنند، فلج اطفال در بیش از 180 کشور دنیا ریشه کن شده است و زمان طولانی تا ریشه کنی کامل این بیماری در دنیا باقی نمانده است.

 وی یاد آور شد:  البته اگر اهداف مربوط به ریشه کنی فلج اطفال به طور کامل محقق می شد،  امروز نباید شاهد ابتلای هیچ کودکی به این بیماری می بودیم .

ملکشاهی خاطر نشان کرد:  در عین حال  با موفقیت هایی که در زمینه کنترل فلج اطفال به دست آمده است ، پیش بینی  می شود که در آینده نزدیک این بیماری به طور کامل در تمامی کشورها ریشه کن شود/./ح

برچسب ها: فلج اطفال ، عفونت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.