تظاهرات سراسري در آمريکا در اعتراض به سيستم قضايي+ تصاوير

در حالي که دادگاهي در فلوريدا قاتل يک نوجوان سياهپوست را تبرئه کرد، هزاران تن از شهروندان آمريکايي در سراسر کشور تظاهرات کردند.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازصداي روسيه، در لس آنجلس پليس براي متفرق کردن معتراضن اقدام به تيراندازي کرده و يک نفر را بازداشت کرد.

در نيويورک يکي از زنان معترض گفت: من کودکي سياهپوست دارم که در نيويورک بزرگ مي شود. احساس کردم که بايد امروز از خانه بيرون مي آمدم و به همسايگانم انگيزه مي دادم و همه را تشويق مي کردم که به خيابانها بيايند. ما بايد حضور داشته باشيم و عمق نارضايتي خود را نشان دهيم و ثابت کنيم که مقاومت مي کنيم.

يکي ديگر از جوانان سياهپوست گفت : اگر نوجوان به قتل رسيده ، سفيد پوست و اگر قاتل سياهپوست بود، آيا او تبرئه مي شد؟ البته که نه. او به حبس ابد و حتي بيشتر محکوم مي شد و شايد حکمي صد و پنجاه تا دويست ساله برايش بريده مي شد. اين عدالت نيست.

اعتراضها در ديگر شهرهاي آمريکايي ادامه يافت.

در شهر سانفورد واقع در ايالت فلوريدا معترضان در برابر دادگاه شعار مي دادند: سيستم شکست خورده است.

شماري ديگر شعار مي دادند: عدالت نباشد، صلح نخواهد بود.

يکي از زنان معترض گفت: من هيچ واژه اي براي توصيف اين حکم ندارم. اشک در چشمانم جاري است. چگونه مي توان فردي را کشت و تبرئه شد؟ اين عادلانه نيست.

يک زن ديگر سفيد پوست گفت : به نظر من اين حکمي وقيحانه است. جرج زيمرمن قاتل است. او قرباني خود را صرفا به علت رنگ پوستش انتخاب کرد. به تعقيب او روي آورد و وي را کشت.

در واشنگتن نيز شمار زيادي از معترضان تظاهرات کردند.

هیئت منصفه ای در سانفورد ایالت فلوریدا شنبه شب زیمرمن را که نگهبان داوطلب یک محله بود، از اتهام قتل مارتین، نوجوان غیرمسلح 17 ساله در شب بیست و ششم ماه فوریه سال 2012 تبرئه کرد.

اين حکم باعث خشم معترضين شده است و تظاهرات اعتراضي از شنبه شب ادامه يافته است.

جرج زيمرمن قاتل اين نوجوان مدعي بود مورد حمله ترايون مارتين نوجوان سياهپوست قرار گرفته است. معترضان مي گويند او صرفا به اين بهانه که وي سياهپوست بوده به اين نوجوان حمله کرده است.



آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.     


برچسب ها: تظاهرات ، آمریکا ، زیمرمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار