قم/

گمراهی کافران نتیجه اعمال خود آنهاست

آیت‌الله سبحانی گفتند: کافران و مشرکان به غل و زنجیر خرافات و سدهایی به منظور جلوگیری از دین حقیقت دچارند که همه اینها نتیجه اعمال گذشته خودشان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سبحانی در درس تفسیر سوره «یس» که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد آیه «انا جعلنا فی اعناقهم اغلالاً فهی الی الاذقان فهم مقهمون» در این سوره را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اعمال باطل کفار و مشرکان موجب می‌شود که خداوند نیز آنها را گمراه کند.

وی افزود: اگر انسان‌هایی دچار گمراهی و سنگدلی شده‌اند این امر نتیجه اعمال گذشته خود آنهاست؛ امروز می‌بینیم که برخی انسان‌های بی‌رحم نه تنها مبارزان سوری را به قتل می‌رسانند بلکه قلب آنها را هم به دندان می‌گیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه همین دسته از انسان‌ها که خود مسبب گمراهی و غفلت خویش هستند در سوریه به اعمال تروریستی مشغول هستند، گفت: در حقیقت این افراد چنان اعمال زشت و نابخردانه‌ای داشته‌اند که خدا هم آنها را از مسیر درست منحرف کرده است.

وی ادامه داد: پیامبران راه صحیح را به انسان‌ها نشان داده‌اند و اگر انسان‌ها به دعوت آنها توجه نکنند و در مقابل از کاهنان و دروغ‌گویان پیروی کنند دچار غل و زنجیر گمراهی و غفلت شده و راهی به چپ و راست ندارند.

وی در ادامه به آیه بعدی سوره یس اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید «و جعلنا من بین ایدیهم سداً و من خلفهم سداً و فاغشیناهم فهم لایبصرون» که بیانگر این حقیقت است که کافران و مشرکان علاوه بر اینکه در غل و زنجیر عقاید باطل گرفتارند سدی در جلو و پشت سر خود هم دارند که مانع از دیدن و شنیدن حقایق توسط آنها می‌شود./س

برچسب ها: قم ، گمراهی ، کافران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.