کنجکاوي گردشگري براي گردشگري طبيعي لزوم توجه به بيمه گردشگري را در کشور دو چندان مي‌کند.

عاليه حکيم کارشناس ارشد برنامه‌ريزي تورسيم در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهميت بيمه گردشگري در کشور گفت: تامين امنيت توريست در بدو ورود به کشور تا خروج از جمله اقداماتي است که زمينه اعتماد گردشگران خارجي را در کشور فراهم مي‌کند.

وي گفت: يکي از بدنه‌هاي مهم تامين امنيت توريسم اختصاص برخي هزينه‌هاي گردشگري به بيمه است که با وجود اهميت بالاي اين موضوع در حاشيه قرار گرفته است.

حکيم با بيان تجربه کشورها در تامين امنيت گردشگران با بيمه ادامه داد: اکثر کشورهاي توريسم پذير دنيا برخي از هزينه‌هيا گردشگري را به بيمه اختصاص مي‌دهند براي مثال تايلند 5 درصد، افريقاي جنوبي 10 درصد، هند 15 درصد است اما اين ميزان  در ايران رقم مشخصي ندارد.

اين کارشناس لازمه اين عمل را تفاهم بين بيمه مرکزي و سازمان ميراث فرهنگي دانست و گفت: توجه به اين موضوع در عرصه گردشگري زمينه‌هاي رضايت گردشگري را فراهم کرده و اختصاص مبلغي از سوي گردشگر براي بيمه سبب سرمايه گذاري در امر گردشگري مي‌شود.

وي گردشگري طبيعي را در اين موضوع داراي شاخص دانست و تاکيد کرد: با توجه به اينکه هر توريسم چه نوع گردشگري را در کشور انتخاب مي‌کند نوع بيمه متفاوت است اما اولويت بايد با گردشگران طبيعي به ويژه مناطق طبيعي و کوهستان باشد.

حکيم تصريح کرد: فضاهاي طبيعي به ويژه در شمال کشور داراي ظرفيتهاي نهفته‌اي است که براي شناساي اين ظرفيتها نيازمند تامين امنيت توريسم با بيمه کامل هستيم.
انتهاي پيام/

برچسب ها: گردشگر ، هزینه ، موضوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار