پيشنهاد ايران به هند براي توسعه ميدان گازي "فرزاد ب"/مقامات هندي در حال بررسي

منابع هندی در حال بررسي پیشنهاد ایران مبني بر واگذاری توسعه میدان گازی "فرزاد ب" به سه شرکت هندی بر اساس قرارداد مشارکت در تولید هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از هندو، به دلیل تحریم‌های غرب، فروش نفت ایران به هند در سال‌های اخیر کاهش یافته است. در سال 13-2012، واردات نفت هند از ایران کاهش یافت و به 13.3 میلیون تن رسید، همچنین در سال 13-2012 ، ایران 7.2 درصد نفت وارداتی هند را تامین کرد.

بر اساس اين گزارش، از سال 2009، شرکت‌های هندی در حال مذاکره با ایران برای توسعه میدان گازی "فرزاد ب" در خلیج فارس بوده اند. بر اساس برآوردهای اولیه، این میدان گازی، 21.68 تریلیون فوت مکعب گاز در خود جای داده است و دارای 12.8 تریلیون فوت مکعب گاز قابل وصول دیگر نیز هست.

در مرحله اول قرار است روزانه 1.1 میلیارد فوت مکعب گاز از این میدان استخراج شود. در مرحله دوم، این رقم به 1.65 میلیارد فوت مکعب در روز خواهد رسید و در مرحله سوم، حجم گاز استخراجی بالغ بر2.2 میلیارد فوت مکعب خواهد بود. سرمایه گذاری مورد نیاز در این میدان 5.5 میلیارد دلار است و 8 تا 9 میلیارد دلار دیگر برای توسعه میدان و ساخت پایانه‌های تولید و حمل گاز مایع طبیعی مورد نیاز است. گاز این میدان می‌تواند به صورت گاز مایع به هند صادر شود

انتهاي پيام/
.

برچسب ها: ایران ، هند ، گازی ، فرزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار