مصرف فلوراید؛

مهمترین راهکار جلوگیری از پوسیدگی دندان در خانم های باردار

خانم های باردار برای جلوگیری از گسترش پوسیدگی دندان در دوران بارداری یا بروز آن دهان شویه های حاوی فلوراید را مصرف کنند.

عبدالمجید ظفرمند دندان پزشک در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: در ایام بارداری به علت وضعیت بانوان که عموماً بی حوصلگی  و کم تحملی را نیز شامل می شود مادران در این دوران تقریباً کم حوصله اند و به بهداشت دهان و دندان خود کمتر اهمیت می دهند و این در حالی است که مادرانی که دندان های پوسیده ای دارند می توانند پس از تولد نوزاد میکروب های مولد پوسیدگی را به دهان کودک خود انتقال دهند.
 
وی با اشاره به مصرف بالای مواد قندی یا ترشی در دوران بارداری تاکید کرد: خانم هایی که از این مواد بیشتر استفاده می کنند به پوسیدگی دندان های خود بیشتر کمک می کنند چرا که مواد ترشی باعث ساییدگی مینای دندان و مواد قندی نیز موجب بستر سازی میکروب های دندان می شوند.
 
این دندان پزشک همچنین با اشاره به بیماری صبحگاهی(تهوع و استفراغ) در اغلب خانم های باردار به عنوان یکی از مهمترین عوامل روز پوسیدگی دندان ها اظهار داشت: استفراغ مکرر سبب می شود که سطوح دندان به طور متناوب در معرض اسید معده قرار گیرد و این اسید قادر به حل کردن مینای دندان است که در صورت بروز چنین حالتی مراجعه به متخصصان گوارش و کبد برای جلوگیری با کنترل بیماری صبحگاهی ضروری است.
 
ظفرمند گفت: فلوراید ماده ای است طبیعی که باعث افزایش مقاومت دندان ها می گردد که معمولاً در بعضی میوه ها و سبزیجات وجود دارد و فلورایدهای موضعی در شکل های مختلفی از جمله دهان شویه و ژل ها وجود دارند که برای جلوگیری ازپوسيدگي و کنترل پوسیدگی دندان در دوران بارداری برای خانم های باردار استفاده از دهان شویه حاوی فلوراید که مصرفشان خیلی راحت است ضروری بوده و اهمیت ویژه ای دارد./ع2
برچسب ها: دندان ، بهداشت ، پوسیدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار