ضربعلی زاده:

ملی پوشان آماده مسابقات ارتش های جهان می شوند

تیم ملی جهت یابی مسابقات ارتش های جهان را شهریورماه در پیش دارد از اینرو دبیر این انجمن از حضور ملی پوشان در مرحله اردوی آمادگی خبر داد.

ضربعلی زاده دبیر انجمن جهت یابی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: مسئولان انجمن جهت یابی به منظور برنامه ها و اهداف آینده انجمن جهت یابی را بیان کردیم و تصمیماتی نیز اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: مسئولان انجمن جهت یابی به منظور پیشرفت فنی و ارتقای سطح آموزشی ورزشکاران و مربیان و سایر علاقمندان و فعالان حوزه علمیه بر نشر کتاب های آموزشی و در اختیار قرار دادم آنها به فعالانت جهت یابی تجهیزات و لوازم مورد نیاز این رشته را در همایش برگزار شده در اختیار حاضرین و مدعوین قرار داده است.

ضربعلی زاده تصریح کرد: انجمن جهت یابی قصد دارد در مهرماه سال جاری مسابقات سراسری جهت یابی را در چهارم مهرماه برگزار کند که البته این موضوع با استقبال مسئولان انجمن های 20 استان کشور قرار گرفته است بنابراین برگزاری مسابقات سراسری جهت یابی کشور در ماه مذکور قطعی شده است.

دبیر انجمن ادامه داد: ورزشکاران و ملی پوشان جهت یابی اوایل شهریورماه سال جاری مسابقات ارتش های جهان را در پیش دارند از این رو در مرحله دوم اردوی آمادگی تمرینات خود را پیگیری می کنند.

ضربعلی زاده تصریح کرد: تیم ملی جهت یابی متشکل از ورزشکاران نیروهای مسلح ارتش است ملی پوشان اردوی نخست خود را از 28 خرداد تا 5 تیر به مدت 8 روز برپا کردند سپس در مرحله دوم خود که از 18 لغایت 27 تیرماه ادامه دارد تمرینات آمادگی خود جهت حضور در مسابقات ارتش های جهان را پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: اردوی نخست ملی پوشان با حضور 18 ورزشکار برپا شده است در مرحله دوم 6 ورزشکار حذف شدند و اردو با 12 ملی پوش جهت یاب در حال پیگیری است البته در مرحله سوم اردو با حضور 8 ورزشکار برپا می شود تا در نهایت با 7 جهت یاب اردوی چهارم، آخرین مرحله از اردوی آمادگی که متصل به اعزام نیز است برپا شود.

دبیر انجمن افزود: ملی پوشان تمرینات آمادگی خود را در استان گلستان و در جنگل های سرابان یک و 2، گیسوم و چوگا انجام می دهند و در نهایت سوم شهریور ماه عازم مسابقات می شوند.

وی اظهار کرد: مسابقات ارتشی های جهان در بخش بانوان به رقابت می پردازند اما به دلیل اینکه شرایط برای حضور بانوان جهت یاب در این مسابقات وجود ندارد بنابراین فقط مردان ملی پوش جهت یاب عازم مسابقات می شوند.

ضربعلی زاده خاطر نشان کرد: مسئولان انجمن جهت یابی در راستای تقویت بانوان جهت یاب و حضورشان در مسابقات مهم و بین المللی برنامه ریزی و اهداف معینی را طراحی و مدرن کرده است تا بانوان نیز همانند مردان جهت یاب در شرایطی یکسان به فعالیت و رقابت بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: ملی پوشان جهت یاب اعم از مردان و زنان در سال آینده مسابقات مهم جهانی را در پیش دارند از اهداف حضور پر قدرت مردان و تقویت بانوان جهت یاب در این مسابقات انجمن جهت یابی قصد دارد پس از پایان ماه مبارک رمضان در تاریخ های 24و 23 و 22 مرداد ماه سال جاری کلاس آموزشی برگزار کند.

ضربعلی زاده ادامه داد: انجمن جهت یابی تاکنون سه دوره از کلاس های آموزشی جهت یابی را برگزار کرده است. بنابراین در مردادماه چهارمین دوره این کلاس ها را در تهران برگزار می کند. البته در شهرستان ها نیز کلاس های آموزشی متعددی تا کنون برگزار شده است.

وی افزود: در کلاس های آموزشی علاوه بر مردان از بانوانی که در مرحله مقدماتی شرکت کرده اند دعوت کرده ایم تا حضور و شرکت کنند تا با گذراندن این دوره ها به تدریج به مرحله پیشرفته رشته جهت یابی نزدیک شوند.

گفتنی است: انجمن جهت یابی در تاریخ دهم تیرماه سال جاری با حضور 35 علاقمند در استان اصفهان کلاس آموزشی برگزار کرده است لذا در راستای برگزاری کلاس های آموزشی از امروز دوشنبه 24 تیرماه نیز در استان گیلان شهر رشت با حضور 40 ورزشکار علاقمند به رشته جهت یابی کلاس آموزشی برگزار می کند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار