ارتش مصر عمليات نظامي در صحراي سينا اجرا می کند

منبع نظامی بلند پایه مصر از تصمیم ارتش این کشور برای اجرای عملیات نظامی گسترده در شبه جزیره سینا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از برکناری محمد مرسی از قدرت در مصر، خشونت ها در این منطقه افزایش یافته است .

منبع نظامی تاکید کرد ارتش مصر دست به عملیات نظامی گسترده در صحرای سینا به منظور سرکوب گروه های مسلح در این منطقه خواهد زد. وی به جزئیات بیشتری درباره زمان و چگونگی اجرای این عملیات اشاره نکرد .

منبع نظامی افزود ارتش مصر فرماندهان همه گروه های مسلح درصحرای سینا را به اسم می شناسد و به خوبی می داند بیشتر آنان به همراه خانواده هایشان در روستا ها زندگی می کنند .

به گفته منبع نظامی مصر ، ارتش برای اجرای عملیات نظامی در سینا با احتیاط عمل می کند زیرا نمی خواهد در این عملیات به غیر نظامیان آسیبی وارد شود، اما در عین حال نمی خواهد حملات نظامی گروه های مسلح در سینا به تهدیدی برای امنیت ملی این کشور تبدیل شود.

تحلیل گران بر این عقیده اند اسلام گرایان تندرو برکناری محمد مرسی از قدرت و فقدان ثبات سیاسی در مصر را فرصت مناسبی برای افزایش تحرکات خود می دانند و به همین دلیل در روزهای گذشته خشونت ها در منطقه سینا تشدید یافته است.

در دو هفته گذشته گروه های مسلح چندین بار نیروهای پلیس و ارتش مصر را در شبه جزیره سینا هدف قرار داده اند و بر اثر این حملات چند نفر از جمله دو مسیحی کشته شدند .

افراد مسلح بامداد دوشنبه با حمله به اتوبوس حامل کارگران کارخانه تولید سیمان در شهر العریش در شمال سینا دست‌کم 3 نفر را کشتند و 17 تن دیگر را زخمی کردند .

سرهنگ محمد احمد علی در فیسبوک گفت افراد مسلح قصد داشتند کاروان پلیس مصر را هدف قرار دهند اما گلوله آرپی جی آنان به اشتباه به خودروی اتوبوس حامل کارگران اصابت کرد .

برچسب ها: سینا ، ارتش ، مصر ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار