قم/

گفت‌وگو بهترین پیشنهاد برای گروه‌های سیاسی مصر

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تحولات اخیر مصر گفت: احزاب و گروه‌های مختلف مصری از طریق گفت‌وگو و در راستای مصالح و منافع عمومی ملت، اختلافات را حل و فصل کرده و از کشته شدن مردم و نابودی مصر جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری به تشریح تحولات اخیر کشور مصر پرداخت و اظهار کرد: مصر کشوری بزرگ و دارای فرهنگ و تمدنی شناخته شده است.

وی وضعیت فعلی مصر را بسیار نگران کننده دانست و تصریح کرد: بیداری اسلامی که در مصر همچون بعضی از کشورهای عربی اتفاق افتاده، نوید‌بخش علاقه مردم به حرکت اسلامی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بیداری اسلامی در حقیقت تجدید دوران گذشته مصر بود، خاطرنشان کرد: مردم مصر همیشه بر اساس باورهای دینی حرکت کرده‌اند اما در طول برهه‌های نسبتاً طولانی، حاکمیت طاغوت‌ها فرهنگ و تمدن مصر را تحت تأثیر خود قرار داد‌ه‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز شرایط مصر مناسب مردم این کشور نیست، اضافه کرد: علما و اندیشمندان مصری باید مردم، احزاب و گروه‌ها را به خویشتنداری دعوت کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین راهکار برای برون رفت از شرایط موجود مصر گفت: بهترین راهکار برای وحدت احزاب و گروه‌ها گفت‌وگو است.

مدیر حوزه‌های علمیه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه نقش جمهوری اسلامی ایران را برای ایجاد ثبات و آرامش در مصر چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: مسئولان وزارت امورخارجه کشور اخیراً با مقامات ترکیه و کشورهای دیگر رایزنی‌هایی در این زمینه داشته‌اند./س

برچسب ها: قم ، پیشنهاد ، گفت ، گو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.