خوزستان/

کارون فعلا بحران را پشت سر گذاشته است

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از بهبود وضعیت رودخانه کارون و کاهش ای.سی (شوری آب) تا حدود 2000 واحد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، علیرضا رضایی‌نیا با تاکید بر این‌که با یکسری تمهیداتی که انجام شده وضعیت رودخانه کارون بهبود پیدا کرده است گفت: برای کاهش ای.سی خروجی‌ها از سدهای گتوند و دز افزایش پیدا کرد و جلوی یکسری کشت‌ها و ماهی‌سرای غیرمجاز گرفته شد.

وی افزود:‌ در حال حاضر شرایط بهتر است و به شرایط قبل از شوری بازگشته‌ایم؛ باز هم رصد می‌کنیم و پیگیر موضوع هستیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر این‌که در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور استاندار برگزار و تذکرهای لازم داده شد، عنوان‌كرد: بر این اساس برای بهبود وضعیت کارون و ثبات آن لازم به همکاری نیشکرکاران، شیلات و جهاد کشاورزی است.

رضایی‌نیا با اشاره به این‌که سعی می‌کنیم روند بهبود شوری آب کارون ادامه پیدا کند گفت: اگر برداشت‌های بی‌رویه و برگشت پساب به رودخانه باز هم رخ دهد، ممکن است به شرایط نامطلوب قبلی برگردیم.

وی تصریح کرد: محیط زیست و شیلات نیز اکنون به ما کمک کند تا کارون شرایط بهتری داشته باشد.

 در حدود 10 روز گذشته ای.سی آب در پایین دست کارون به شدت افزایش داشت و به حدود 7000 واحد در اهواز نیز رسید. براین اساس مانند بسیاری از مواقع گتوند متهم به شور کردن آب شد اما مسئله‌ای که همواره کمرنگ مانده بود این بار به گونه‌ای خود را نشان داد که انکار آن توسط برخی از مسوولان محلی ممکن نشد.

حوضچه‌های پرورش ماهی غیرمجاز، پسآب کشاورزی منطقه و کشت نیشکر به‌شدت روی وضعیت آب رودخانه کارون تاثیر می‌گذارد، به گونه‌ای که در روزهای گذشته شرایط کارون بحرانی شده بود./س
برچسب ها: کارون ، بحران ، پشت سر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.