جباري خبر داد

بررسي طرح انتزاع وزارت راه و شهرسازي در کميسيون عمران

عضو کميسيون عمران مجلس، با بيان اينکه طرح انتزاع وزارت راه و شهرسازي به هيئت‌رئيسه تحويل نشده، گفت: طرح فوق به کميسيون عمران ارجاع شده تا مورد بررسي دقيق‌تر و کارشناسي‌تر اين کميسيون تخصصي قرار گيرد.

"احمد جباري" نماينده مردم هرمزگان، بندرعباس، حاجي آباد، قشم، ابوموسي و خمير در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره آخرين وضعيت طرح تفکيک وزارت راه و شهرسازي، اظهار داشت: اين طرح توسط بيش از 60 تن از نمايندگان به امضا رسيده اما تا کنون به هيئت‌رئيسه مجلس تحويل نشده و در حال‌حاضر در دستور کار کمسيون عمران قرار دارد تا اين کميسيون تخصصي، بررسي دقيق‌تري بر طرح فوق انجام دهد.
 
وي در ادامه به تشريح علل طرح انتزاع وزارت راه و شهرسازي پرداخت و گفت: از زمان ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی به عینه شاهد افت توجه بخش‌های مدیریتی این وزارتخانه به حوزه‌های راه بوده‌ایم و از آن جا که وزارتخانه جدید باید بر بخش‌های متعددی در کشور از جمله بر بخش‌های راه زمینی، هوایی و دریایی و فرودگاه‌های و صنعت ریلی و ... علاوه بر این بر حوزه مسکن و توسعه زیربناهای آن متمرکز شود، عملا مشکلات زیادی برای این حوزه‌ها به‌وجود آمده و لذا نمایندگان تصمیم گرفته‌اند تا در قالب طرحی این دو وزارتخانه ادغام شده را از هم منفک کنند.

عضو کميسيون عمران در ادامه تصريح کرد: در طرح فوق وزارت راه و ترابري و وزارت مسکن و شهرسازي به عنوان دو وزارتخانه مستقل مطرح شده و نمايندگان به دنبال ادغام هيچ يک از اين دو وزارتخانه در وزارتخانه ديگري نيستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزارت ، راه ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار