برزگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مهمترين ملاك براي انتخاب وزير دادگستري داشتن تجربه درخشان در امور قضايي است

يک وکيل دادگستري گفت: صرف داشتن تحصيلات در زمينه حقوق، ملاک انتخاب نيست و وزير منتخب دادگستري بايد تجربه عملي درخشان در مسايل قضايي و اجرايي داشته باشد.

"عباس برزگر" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با انتخاب وزير دادگستري از سوي رئيس‌جمهور منتخب مردم اظهار داشت: اولويت اصلی براي انتخاب وزير دادگستري، تعهد درکنار تخصص و کارآيي است.

وي ادامه داد: صرف داشتن تحصيلات در زمينه حقوق، ملاک انتخاب نيست و وزير منتخب دادگستري بايد تجربه عملي درخشان در مسائل قضايي و اجرايي داشته باشد.

برزگر تصريح کرد: وزير دادگستري در صورتي که تعامل بين سه قوه مجريه، قضاييه و مقننه را برعهده دارد، بايد توانمندي بالايي در راستاي حل مشکلات قوه قضاييه داشته باشد.

وي افزود: بايد محدوده کاري يک وزير دادگستري به روشني تعريف شود تا وي بتواند در صحن مجلس مسائل قضايي را مطرح و پيگيري نمايد.

اين وکيل دادگستري با توجه به اينکه رئيس جمهور در مورد انتخاب وزير دادگستري بايد آنها را از ميان افراد پيشنهادي قوه قضاييه انتخاب کند، خاطرنشان کرد: معرفي افراد از سوي قوه قضاييه به معناي محدوديت نيست چرا كه برطبق چارچوب تعيين شده در قانون اساسي، رئيس قوه قضاييه افرادي را که که سابقه قضایی روشنی دارند، به رئیس‌جمهور معرفی مي‌کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، دادگستری ، تعهد ، تخصص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار