در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات رایگان به بیماران مبتلا به سالک ارایه می شود همچنین خدمات آزمایشگاهی نیز برای افراد مشکوک به این بیماری رایگان است .

دکتر سعیدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: شایعترین بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان در کشورمان سالک، تب مالت، حیوان گزیدگی است.

وی گفت: آمار سالک در استان خراسان رضوی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد سال 89 حدود 3600 مورد و سال 91 حدود 4000 مورد بوده است .

سعیدی تصریح کرد: بیماری سالک یک بحث فرابخشی است و با همکاری شهرداری، فرمانداری این موضوع پیگیری می شود. در بحث درمانی این بیماری خدمات به صورت رایگان ارایه می شود. مرکز تحقیقات پوست در بیمارستان قائم امام رضا(ع) اقدامات درمانی انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: بحث بیماریابی را فعال کردیم و بهداشتیاران به مراکز بهداشتی مناطق آلوده مراجعه و بیماریابی می کنند. خدمات آزمایشگاه نیز برای افراد مشکوک به این بیماری رایگان است .

وی خاطرنشان کرد: در بحث اقدامات فرابخشی با شهرداری از جمله نحوه جمع آوری زباله ها، لایه روبی رودخانه های شهری، جمع آوری سگهای ولگرد و سم پاشی مناطق آلوده در حال انجام است./ح

برچسب ها: سالک ، آزمایشگاه ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار