در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

توليد داروي ديگري براي ايدز

مدير پروژه توليد داروي ضد سرطان گفت: اين دارو در درمان ايدز موثر واقع شده است و تعداد سلول‌هاي آلوده به ويروس HIV را به شدت کاهش مي‌دهد.

دکتر کريميان، مدير پروژه توليد داروي ضد سرطان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، از توليد چند داروي ضد سرطان خبر داد و گفت: به طور کلي اين داروها مصرف چندگانه دارند و براي سرطان کلون، سرطان تخمدان و سرطان خون مورد استفاده هستند.

وي با اشاره به اينکه اين داروها توليد اروپاست، گفت: ماده موثره آن در داخل کشور توليد شده است و پس از آن توليد نهايي کار بسيار ساده‌اي خواهد بود و از لحاظ قيمت بسيار کمتر از نمونه خارجي آن خواهد بود.

وي در ادامه افزود: اين 9 داروي ضد سرطان در سه گروه دارويي که چهار عدد از اين داروها، داروهايي پر مصرف هستند.

 وي با اشاره به دو داروي ام سيتامين و سيتارابين که تزريقي و داروي کاپسيتابين داروي خوراکي است، گفت: داروهاي جديد براي انواع سرطان طراحي شده‌اند و عوارض جاني داروهاي قديمي را نخواهند داشت.

وي با بيان اينکه داروهاي جديد بي نهايت گران قيمت هستند، گفت: به شدت کاهش قيمت را خواهيم داشت و قيمت آنها حداکثر 25 درصد داروي خارجي خواهد بود.

وي در خصوص صرفه جويي ارزي اين داروها گفت: اگر قرار باشد اين داروها در مقادير لازم در اختيار مردم قرار بگيرند ماهي 250 ميليون دلار بايد هزينه کنيم که ارزبري تمام اين داروها کمتر از 50 ميليون دلار و يک پنجم خواهد بود.

وي در پايان از داروي ورنيوستات ياد کرد و گفت: اين دارو در درمان ايدز موثر واقع شده است و تعداد سلولهايي که آلوده به ويروس HIV است را به شدت کاهش مي‌دهد./ح

برچسب ها: دارو ، ایدز ، سرطان ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار